بازاریابی شبکه ای چیست آیا وارد این کار بشوم؟

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای طی سال‌های اخیر مورد توجه نسل جوان قرار گرفته و خیلی‌ها امیدوارند با این روش بازاریابی به ثروت و قدرت برسند.

برخی تصورها از این قرار است که این نوع بازاریابی به این معنی است که دیگران برای شما کار می‌کنند و شما می‌توانید به استراحت و تفریح بپردازید و پول خوبی به جیب بزنید.

در این مقاله سایتم بیشتر در مورد مفهوم بازاریابی شبکه‌ای حرف می‌زنم و بررسی می‌کنم کسب ثروت با این روش واقعیت دارد یا توهمی شیرین بیش نیست.

بازاریابی شبکه‌ای به چه معنا است؟

این شیوه بازاریابی تلاش می‌کند دست واسطه‌ها اعم از خرده‌فروش یا عمده‌فروش را از بازار کوتاه کند و مشتریان راضی را به فروشنده کالا و خدمات شما تبدیل می‌شوند.

در این شیوه بازاریاب محصولات چند شرکت را به فروش ‌می‌رساند و از بین مشتریان می‌تواند به صورت شبکه‌ای برای خود بازاریاب استخدام کند.

نتورک مارکتینگ از بازاریابی دهان به دهان کمک می‌گیرد و تلاش می‌کند از مصرف کننده‌ها برای فروش بیشتر و رونق کسب و کار استفاده کند.

بازاریابی شبکه‌ای با بازاریابی هرمی متفاوت است و لازم است دقت کنید این دو را اشتباه نگیرید. در بازاریابی هرمی کالا یا محصولی مبادله نمی‌شود درحالیکه در بازاریابی شبکه‌ای کالا و خدمات ملموس مبادله می‌شوند.

بازاریاب در این روش از دو طریق کسب درآمد می‌کند یکی فروش مستقیم کالا و خدمات و دیگری کسب درآمد از طریق فروش زیرشاخه‌های که او به بازار معرفی کرده است.

مهارت های لازم برای تولید محتوا کدام است؟

بازاریابی شبکه ای چه مشخصاتی دارد؟

در این نوع بازاریابی فروشندگان از تولید کننده کالا و خدمات متمایز بوده و به صورت مستقل عمل می‌کند.

هر چه تعداد بازاریاب‌ها بیشتر شود به فروش بیشتر و در نتیجه کسب درآمد بیشتر منجر می‌شود.

حقوق ثابتی برای فروشندگان در نظر گرفته نمی‌شود و صاحب کسب و کار حمایت خاصی از بازاریاب‌ها به عمل نخواهد آورد.

هر بازاریاب باید به زیرمجموعه‌های خود انگیزه و هدف بدهد تا به نوبه خود فروشش را افزایش دهد.

راهکارهای بازاریابی شبکه ای

چه عواملی به موفقیت بازاریابی شبکه ای کمک می کند؟

فروش بیشتر در سایه محصول با کیفیت امکان‌پذیر است، به همین دلیل تنها کالا و محصولاتی موفق به فروش بیشتر می‌شوند که از کیفیت بالاتری برخوردار باشند.

شما هرچقدر هم که تلاش کنید نمی‌توانید یک محصول ضعیف را بفروشید. این یک اصل ثابت در تمام روش‌های بازاریابی است که در مورد بازاریابی‌ شبکه ای هم صدق می‌کند.

بازاریاب در این روش باید یک مهارت ویژه داشته باشد و آن هم تشکیل تیم و مدیریت تک تک فروشنده‌هایی است که به سیستم معرفی کرده است.

موفقیت آن‌ها موفقیت شما هم هست و به همین دلیل باید برای فروشنده‌هایی که به سیستم معرفی کرده‌اید وقت بگذارید.

علاوه براین خیلی مهم است که توانایی‌های مذاکره و ارتباط با دیگران را در خود ارتقا دهید و برای توسعه مهارت‌های بازاریابی خود وقت بگذارید در غیر این صورت ممکن است با نتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

آیا با این روش بازاریابی می توان به موفقیت رسید؟

با تلاش و کوشش و یادگیری اصول بازاریابی می‌توان با این روش درآمد خوبی بدست آورد.

این روزها عده زیادی به این شیوه از کسب درآمد روی آورده اند و تلاش می‌کنند به درآمدهای زیادی دست یابند.

من هنوز در مورد اینکه آیا می‌شود با این روش به ثروت زیادی دست یافت یا نه، شک دارم.

اگرچه با تلاش می‌توان به هر چه می‌خواهیم دست پیدا کنیم اما برای موفقیت در این کسب و کار عوامل حاشیه ای زیادی هم دخیل هستند.

محتوانویسی چیست و چطور به کسب در آمد منجر می شود؟

آیا از روش‌های دیجیتال می توان به بازاریابی شبکه ای کمک کرد؟

بازاریابی دیجیتال برای همه کسب و کارها قابل استفاده هستند تا این لحظه نمونه موفقی در این زمینه ندیده ام اگر شما در این مورد نمونه موفقی سراغ دارید خوشحال می‌شوم به من معرفی کنید.

این شیوه از بازاریابی در راس جستجوهای حاضر در بازاریابی کشور است و این نشان دهنده آن است که خیلی‌ها دوست دارند در این زمینه یاد بگیرند.

بازاریابی شبکه ای در ایران

مزایا و معایب حضور در این شیوه بازاریابی چیست؟

استفاده از قدرت جمع  و فراگیری کار گروهی به همراه یادگیری اصول بازاریابی می‌تواند از مهم‌ترین مزایای استفاده از این شیوه بازاریابی باشد.

نزدیکی زیاد بازاریابی شبکه‌ ای به بازاریابی هرمی گاهی تشخیص این دو از هم را دشوار می‌کند درحال حاضر قانون خاصی برای شرکت‌هایی که از بازاریابی شبکه ای استفاده می‌کنند وجود ندارد و متولی آن مشخص نیست به همین دلیل شناخت شرکتی که قصد همکاری با آن را دارید کمی دشوار به نظر می‌رسد.

در مورد ماهیت کسب درآمد از این شیوه هم شبهاتی مطرح می‌شود که استفاده آن را با تردیدهایی مواجه کرده است.

اگر می‌خواهید در این عرصه فعالیت کنید باید بدانید زمان کاری مشخصی ندارد و برای کسب درآمد مناسب باید در اغلب ساعات کار کنید.

نتیجه گیری بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای شیوه جدیدی از بازاریابی است که در کشور به راه افتاده و در مورد آن سوالات و ابهامات زیادی وجود دارد.

هر روز تعداد زیادی از علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در موتورهای جستجو به ویژه گوگل دنبال مشخصات و ویژگی‌های آن هستند.

با توجه به ابهاماتی که در این حوزه وجود دارد اگر قصد ورود به این بازار را دارید توصیه من این است که حسابی تحقیق کنید و درانتخاب شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری می‌کنید بسیار دقیق باشید.

با تلاش می‌توان در هر حوزه‌ای به موفقیت‌های بزرگ دست یافت اما اینکه آیا این حوزه جای مناسبی برای کار و سرمایه گذاری هست یا نه یک انتخاب است که به خود شما بستگی دارد. اگر در این زمینه قبلا کار کرده اید یا اطلاعاتی دارید خوشحال می‌شوم با من و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

3 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.