
خدمات تولید محتوا یکی از سرویسهای جدیدی است که این روزها از سوی شرکتهای مختلف تولید محتوا، شرکتهای طراحی وب سایت، گرافیستها و نویسندگان آزاد کار به کسب و کارهای مختلف ارائه میشود.
تقریبا تمام کسب و کارها به اهمیت بازاریابی محتوایی پی بردهاند و میکوشند بازار خود را در فضای وب گسترش دهند، بخش عمده ای از موفقیت در این عرصه به محتوایی که به اشتراک میگذارید وابسته است. در این مطلب سایتم به این موضوع میپردازم.
بازاریابی محتوایی دارای سه بخش مهم است :
- تدوین استراتژی محتوایی
- تولید محتوا
- ارائه محتوا در کانال های مختلف و جذب حداکثری بیننده
هر کدام از این مراحل از اهمیت بالایی برخوردار است و انجام آن به متخصص ماهر نیاز دارد. تولید کننده محتوا بعضا در یکی یا هر سه این مراحل، توانایی دارد.
بدون استراتژی محتوا، تهیه محتوا یک هزینه اضافی خواهد بود و موفقیت استراتژی محتوا به تولید محتوای مناسب وابسته است و در نهایت اگر محتوای خوبی تهیه کنید اما در کانال مناسب منتشر نشود و بازدید کنندهها را به میزان لازم جذب نکند به معنی شکست استراژی ما خواهد بود.
بنابراین زمانیکه به دنبال خدمات تولید محتوا هستید باید سه مرحله تولید محتوا را به خوبی بشناسید و توانایی گزارش گیری از موفقیت محتواهای تولید شده خود را داشته باشید.
تولید محتوای تخصصی ادعا یا حقیقت؟
خدمات تولید محتوا شامل چه مراحلی است؟
خدمات تولید محتوا بستگی مستقیم به هزینه تولید محتوا و بودجه ای که شما در نظر گرفته اید دارد. علاوه بر این باید مشخص شود چه بخش هایی از بازاریابی محتوایی از عهده شما و کارکنان شرکت بر میآید و چه بخشهایی را باید به متخصص واگذار کنید.
به صورت کلی خدماتی که تولیدکنندگان محتوا ارائه میکنند شامل موارد زیر است:
۱. تدوین استراتژی محتوایی
۲. تعیین کلمات کلیدی مهم
۳. تهیه جدول محتوایی
۴. تولید محتوا
۵. انتشار محتوا
۶. گزارش گیری
بسته به اینکه شما و کارکنانتان تا چه حد در این موارد تخصص دارید میتوانید کار تولید محتوا را در درون سازمان مدیریت کنید و یا اینکه از متخصصان فعال در خارج شرکت کمک بگیرید.
متخصصان تولید محتوا ضمن بررسی وضعیت کسب و کار شما و رقبا تلاش میکنند، تصویر روشن و واقعی از صنعت شما در فضای وب ترسیم کنند و مشخص کنند مخاطب یا مشتری شما در فضای وب به دنبال چه میگردد سپس سعی میکنند با تولید محتوای مفید و جذاب به نیازهای مخاطب و حتی فراتر از آن پاسخ دهند وقتی صحبت از خدمات تولید محتوا میشود دقیقا منظور ما همین است.
به این ترتیب مشتری از طریق شما پاسخ سوالات خود را خواهد یافت و ضمن آگاهی بیشتر از برند شما، هنگام خرید به صورت ناخودآگاه به سراغ شما خواهد آمد.
تولید محتوا مهمترین کاری است که در پروسه بازاریابی محتوا صورت میگیرد که سختی ها و جاذبه های خاص خودش را دارد.
اینکه به ساده ترین شکل ممکن متناسب با ادبیات و دانش مشتری به خواست و نیازهای او پاسخ دهید و به صورت غیر مستقیم وی را به خرید محصولات و خدمات شما ترغیب کنیم، هنری است که از یک متخصص توانمند بر خواهد آمد.

خدمات تولید محتوا شامل چه چیز هایی است؟
خدمات تولید محتوا شامل این موارد است:
- تولید محتوای وب سایت (خبر، گزارش، مقاله)
- رپورتاژ آگهی
- مقالات موضوعی تخصصی
- پست های شبکه های اجتماعی
- اینفوگرافی، پادکست و ویدیو
- سئو و کسب رتبه در موتورهای جستجو
- آموزش تولید محتوا به کارکنان سازمان
- استراتژی و تقویم محتوایی
تولید محتوای اثر بخش با کمک مدل های ارتباطی
چرا باید از خدمات تولید محتوا استفاده کنم؟
تولید محتوا مزیت های بسیاری دارد که سبب شده امروزه صاحبان کسب و کار ها حتی مشاغلی که به صورت سنتی تمایلی به حضور در فضای وب نداشتند هم به آن روی بیاورند.
برخی از مزایای تولید محتوا در فضای وب عبارت اند از:
۱. پزیشنینگ و تعیین جایگاه برند
۲. معرفی برند و افزایش آگاهی از برند
۳. تعریف داستان های برند
۴. معرفی هویت برند
۵. سرعت گرفتن رشد برند
۶. فروش بیشتر
۷. حضور قدرتمند در فضای وب
۸. اعتماد سازی
۹. ترویج فرهنگ سازمانی
۱۰. افزایش ارتباط با مشتریان

برون سپاری تولید محتوا چه زمانی مفید است؟
همانطور که تا اینجا معلوم می شود تولید محتوا یک تخصص است و به مهارت، دانش و نوآوری بستگی مستقیم دارد.
برای اینکه در فضای اینترنت حضور قوی و تاثیر گذار داشته باشید، باید محتوای حرفه ای تولید کنید و توجه و اعتماد مخاطبان را که همانا مشتریان شما هستند جلب کنید.
اگر محتوا به شکل مناسب و حرفه ای تولید شود هزینه تولید محتوا به سرمایه گذاری تبدیل میشود و ضمن بازگشت سرمایه منافع زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.
به این ترتیب اگر شما از زیرساخت های کافی برای تولید محتوای حرفهای برخوردار نیستید به خدمات تولید محتوا نیاز دارید.
در این شرایط برون سپاری یکی از بهترین راهکارهایی است که میتواند موفقیت بازاریابی محتوایی شما را تضمین کند.
با برون سپاری میتوانید با یک هزینه معقول و منصفانه از دانش، تخصص و مهارتهای فنی متخصصان این عرصه، برای معرفی هرچه بهتر برند خود بهره بگیرید.
نتیجه گیری
خدمات تولید محتوا به تخصص و توانایی نیازمند است و از عهده هر کسی بر نمیآید. متاسفانه برخی از سازمانها و شرکتها تصور میکنند که بازاریابان شرکت، کارکنان روابط عمومی و یا هر شخصی که در شرکت مسئولیتهای کمتری دارد، میتواند کار تولید محتوای شرکت را انجام دهد.
امیدوارم با مطالعه این مطلب به این نتیجه رسیده باشید که تولید محتوا نتایج مطلوب بسیاری را برای کسب و کار شما به همراه دارد و هزینه تولید محتوا سرمایه گذاری ای است که میتواند موفقیت کسب و کار شما را تضمین کند. برون سپاری خدمات تولید محتوا برای شرکتهایی که زیر ساخت های لازم تولید محتوا را در اختیار ندارند گزینه مناسبی است که میتواند به ارتقای کسب و کار شما و بهبود جایگاه کسب و کارتان در فضای وب کمک کند.
عالی
خیلی عالــــــــــــــــــــــی