آموزش تولید محتوا باید شامل چه مهارت هایی باشد و چه کسی می تواند در این دوره ها شرکت کند؟

آموزش تولید محتوا

با توجه به رونق گرفتن بازاریابی محتوا، آموزش تولید محتوا طرفداران زیادی پیدا کرده و خیلی‌ها دوست دارند تولید محتوا را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرند و برای افزایش درآمد خود بکار ببرند.

درحال حاضر دوره‌های مختلفی تحت عنوان آموزش تولید محتوا برگزار می‌شود و کتاب های الکترونیک، دوره‌های آنلاین و کارگاه‌های مختلفی در خصوص تولید محتوا برگزار می‌شود.

تعدد منابع سبب شده انتخاب دشوار شود و تشخیص اینکه کدامیک برای ما مناسب است را سخت کرده است.

در این نوشتار سایتم تلاش می‌کنم شما را با مهارت‌هایی که لازم است در این دوره‌ها آموزش داده شوند و نکاتی که پیش از انتخاب لازم است بدانید آشنا کنم تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید و تولید محتوا را به صورت حرفه ای فرابگیرید.

استراتژی تولید محتوا چیست و به چه کار می آید؟

چه کسانی می توانند در دوره های آموزش تولید محتو شرکت کنند؟

از نظر تئوری هر کسی می‌تواند تولید محتوا انجام دهید اما چند اصل مهم است که برای شرکت در آموزش تولید محتوا باید به آن توجه کنید.

نخستین امری که باید به آن توجه کنید، این است که آیا شما به تولید محتوا علاقه‌مند هستید یا تمایل دارید آن را به عنوان حرفه آتی خود انتخاب کنید.

شاید صاحب یک کسب و کار باشید و دوست داشته باشید از مهارت‌های بازاریابی محتوایی برای فروش بیشتر بهره ببرید، اگر فرصت کافی داشته باشید می‌توانید تولید محتوا را یاد بگیرید و در کسب و کار خود بکار ببرید.

بعد از علاقه و انگیزه نکته دیگری که باید به آن توجه کنید توانایی نویسندگی است، پیش از شرکت در کلاس‌ها باید ببینید استعداد نوشتن دارید و می توانید منظور خود را از طریق نوشتار به دیگران منتقل کنید یا خیر. اگر در این زمینه خود را توانمند می‌بینید این دوره‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد.

صبر و استقامت هم بسیار مهم است، یک تولید کننده محتوا گاهی ۸ ساعت در روز پشت کامپیوتر می‌نشیند و یک‌سره تایپ می‌کند آیا صبر و حوصله این کار را دارید؟

در نهایت ببینید آیا چشم انداز درستی از این حرفه در ذهن خود دارید یا نه. برپایه تصور نمی‌توان برای آینده زندگی حرفه‌ای خودتان تصمیم بگیرید، باید تحقیق کنید و پس از شناخت کافی برای شرکت در دوره‌ها اقدام کنید.

آموزش تولید محتوا در ایران

کدام آموزش تولید محتوا را انتخاب کنم؟

همانطور که در نوشته‌های قبل اشاره کردیم، محتوا انواع مختلفی دارد، پیش از شرکت در هر دوره ای باید ببینید به کدامیک از انواع محتوا علاقه دارید، یک کارشناس تولید محتوا باید انواع مختلف محتوا را بشناسد و در حد رفع نیاز از آن‌ها آگاهی داشته باشد.

در آینده از شما به عنوان یک متخصص انتظار می‌رود بتوانید محتوای خوب و تخصصی برای کانال های مختلف ارتباطی (اعم از سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی و…) تولید کنید و در زمینه تولید محتوا در چند حوزه مهارت داشته باشید.

محتوای متنی مادر همه انواع محتوا است پس شما باید در امر نویسندگی خبر، گزارش، مقاله، رپورتاژ و پست‌های شبکه‌های اجتماعی مهارت کسب کنید.

ساخت تصویر متحرک، ویدیو و پادکست نیازمند مهارت‌هایی است که از یک کارشناس تولید محتوا انتظار نمی‌رود از همه آن‌ها سر در بیاورد.

آشنایی با فتوشاپ و ایلاستریتور در حدی که بتوانید نیازهای خود را برآورده کنید از مهارت‌هایی است که لازم است از آن سر در بیاورید.

بهتر است شاخه مورد علاقه خود را انتخاب کنید و سعی کنید در همان متخصص شوید. برخی از کارفرماها از کارشناس تولید محتوا توقع دارند که همه انواع محتوا را تولید کند اما تولید انواع محتوا نیازمند تخصص‌هایی است که از عهده یک نفر بر نمی‌آید.

۷ راهکار برای تولید محتوای نوشتاری جذاب

آموش تولید محتوا باید شامل چه سرفصل هایی باشد؟

دوره های آموزش تولید محتوا شامل مهارت‌های متخلفی می‌شود اما در یک دوره خوب لازم است این مهارت‌ها به شما آموزش داده شود:

  • آشنایی با فنون نویسندگی
  • تولید خبر، گزارش و مصاحبه
  • تولید محتوای سئو شده
  • شناسایی کلمات کلیدی
  • تدوین جدول محتوایی
  • تهیه استراتژی محتوایی
  • تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی
  • خلاقیت در نویسندگی
  • آشنایی با اصول بازاریابی و تبلیغات نویسی
  • نگارش ایمیل، پیامک و کمپین تبلیغاتی
  • تیتر نویسی و جذب مخاطب

این‌ها تنها بخشی از مهارت‌های لازم در تولید محتوا است که برای تولید محتوای نوشتاری باید بر آن‌ها تسلط داشته باشید.

تمام این سرفصل‌ها تا کنون در یک دوره کامل گنجانده نشده، اما می‌توانید با شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف تا حدودی بر این سرفصل‌ها مسلط شوید.

ملزومات آموزش تولید محتوا

آیا تولید محتوا در ایران آینده روشنی دارد؟

شرکت در دوره‌های آموزش تولید محتوا می‌تواند یک سرمایه گذاری خوب باشد. متخصصان آینده تولید محتوا را روشن می‌بینند، درحال حاضر موفق ترین کسب و کار اینترنتی ایران فروشگاه دیجی کالا است که رمز موفقیتش تولید محتوای مفید و ارزشمند بوده است.

بنابراین کسب و کارها با تولید محتوای مفید و سودمند می‌توانند سهم خود در بازار را افزایش داده و به فروش بیشتر کالا و خدمات خود کمک کنند.

فیلتیریگ شبکه‌های اجتماعی مختلف بعضا نگرانی هایی‌را در سرمایه گذاران و تولید کننده‌های محتوا ایجاد می‌کند اما حقیقت این است که تغییرات غیر قابل اجتناب است و اینترنت امروزه بخش مهمی از زندگی مردم شده است و با وجود فیلتر برخی شبکه‌ها هر روز شبکه جدیدی روی کار می‌آید که مردم و کسب و کارها در آن مشغول فعالیت می‌شوند، بنابر این هیچگاه یک متخصص تولید محتوا بیکار نخواهد شد.

نتیجه گیری

آموزش تولید محتوا یکی از پرطرفدارترین دوره‌های آموزشی فضای مجازی است که به دلیل منافع زیاد بازاریابی محتوایی طرفداران زیادی دارد.

تعدد دوره‌های آموزشی تصمیم‌گیری را دشوار کرده و علاقه‌مندان را سردر گم کرده است. برای شرکت در یک دوره مناسب لازم است علاوه بر انتخاب یک مدرس متخصص و با تجربه دوره ای را انتخاب کنید که سرفصل‌های مناسبی را در اختیار داوطلبان قرار دهد و به صورت کارگاهی و مشارکتی تدریس کند.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

1 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.