تولید محتوای تخصصی ادعا یا حقیقت؟

تولید محتوای تخصصی

بسیاری شرکت های تولید محتوا ادعا می کنند برای کسب و کارهای مختلف تولید محتوای تخصصی انجام می‌دهند و نوع کسب و کار شما هم برای ایشان تفاوتی ندارد.

کار این شرکت ها به این ترتیب است که شما سفارش تولید محتوای خود را ثبت می‌کنید و آن‌ها ظرف مدت زمانی مشخص به تعداد سفارش، محتوا به شما تحویل می‌دهند.

در این نوشتار می خواهم بررسی کنم تهیه محتوا به شکل تخصصی کار چه کسی است و آیا شرکت های تولید محتوا به شما چنین محتوایی ارائه می‌کنند؟

تولید محتوای تخصصی به چه معناست؟

دو معنا از اصطلاح تولید محتوای تخصصی قابل تصور است نخست آنکه تولید محتوا به روشی تخصصی و بر پایه اصول و قواعد سئو صورت می‌گیرد و دوم اینکه در حوزه تخصصی کسب و کار شما محتوای فنی حرفه ای و به روز تولید می‌شود.

هر دو این مفاهیم از این اصطلاح به ذهن متبادر می‌شود ما بررسی می‌کنیم که شرکت تولید محتوا کدام یک از این‌ها را می‌تواند تولید کند و کدام را نمی‌تواند تولید کند.

محتوای تخصصی یا تولید محتوا از سوی متخصصان

ایده آل این است که هر کسب و کار محتوایی تولید کند که هم بر پایه اصول تولید محتوای حرفه‌ای باشد و هم نویسنده با یک دیدگاه تخصصی محتوای به روز و کارشناسی شده در حوزه کسب و کارها تولید کند.

درحال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولید محتوا مدعی هستند که محتوای ارائه شده از سوی ایشان همه این مشخصات را در اختیار دارد اما این ادعا تا چه حد با واقعیت مطابقت دارد؟

بازاریابی درونگرا چیست و چه فرقی با بازاریابی برونگرا دارد؟

تولید محتوا به شکل تخصصی در کشور به چه میزان است؟

هنر و صنعت تولید محتوا طی چند سال اخیر در کشور بسیار پیشرفت کرده و محتواهای بسیار خوبی تولید و ارائه می‌شوند که اثربخشی بالایی هم دارند اما با این وجود هنوز هم محتواهای شبه کپی و فاقد کیفیتی هم که ارائه می‌شوند بسیار زیاد است.

بسیاری افراد و شرکت های مدعی تولید محتوای تخصصی چند نویسنده ثابت دارند که با تغییرات محدود و بازنویسی محتوای چند سایت مطرح به زبان خودشان همان مفاهیم را تکرار می‌کنند و به عنوان محتوای تخصصی و منحصر به فرد ارائه می‌کنند.

حقیقت این است که این شکل تولید محتوا نه از نظر سئو خطرناک است و نه اینکه کار اشتباهی است اما حقیقتا نام تخصصی گذاشتن بر روی آن بی انصافی است.

این مطالب محتوای گردآوری شده اند که معمولا با قیمت های نازل عرضه می‌شوند و برای کسب و کارهایی که بودجه کافی برای بازاریابی محتوایی در اختیار ندارند و اهداف بازاریابی آن‌ها محدود به جذب مخاطب و افزایش بازدید کننده است مناسب است.

اما این محتوا به هیچ عنوان تخصصی نیستند، تولید محتوای تخصصی باید توسط یک کارشناس آشنا به کسب و کار شما انجام شود که از اصول نگارش محتوا و سئو اطلاعات کافی در اختیار دارد.

تولید این محتوا قطعا زمان بیشتری می‌برد و هزینه تولید آن هم افزایش می‌یابد.

تنها شرکت‌هایی که گروهی از نویسندگان خبره در اختیار دارند می‌توانند محتوای تخصصی تولید کنند.

راهکارهای تولید محتوای تخصصی

تولید محتوای تخصصی کار چه کسی است؟

رقابت در تولید محتوا روز به روز در حال افزایش است و صرف تولید محتوای غیر کپی که اصول سئو در آن رعایت شده کفایت نمی‌کند.

این روزها تولید محتوا براساس مطالعات موردی باید در دستور کار قرار گیرد.  تولید کننده محتوا در خلال نوشته باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و وی را در راستای اهداف استراتژی محتوا با خود همراه کند.

تولید محتوای تخصصی کار هر کسی نیست و نیاز به آموزش و تخصص دارد.

در حال حاضر استراتژیست های محدودی در کشور مشغول فعالیت هستند و تولید کنندگان محتوایی که محتوای تخصصی تولید کنند، هم بسیار محدود اند.

به همین دلیل هر کس که ادعا می‌کند، شرکت تولید محتوا دارد یا یک گروه تولید محتوا را اداره می‌کند صلاحیت تولید محتوا را نخواهد داشت.

۷ راهکار برای تولید محتوای نوشتاری جذاب

چرا تولید محتوای تخصصی جدی گرفته نمی شود؟

متاسفانه تولید محتوا مفهومی است که در کشور به درستی واکاوی و معرفی نشده است.

در ابتدا آنقدر محتواهای کپی به زبان فارسی منتشر شد که گوگل مجبور به تغییر الگوریتم های خود شد تا محتواهای فاقد ارزش شناسایی شوند، در آن زمان به یکباره بسیاری سایت‌ها رتبه خود را از دست دادند و دیگر نتوانستند جایگاه مطلوب خود را کسب کنند.

متاسفانه در حال حاضر هم خیلی افراد صرف کپی نبودن محتوا و رعایت اصول سئو را کافی می‌دانند و سالانه هزاران محتوای بی‌کیفیت در فضای وب قرار می‌گیرند.

صرف اینکه بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابند و یا اینکه مدت زمان استانداردی را در صفحات شما بمانند به معنی موفقیت استراتژی محتوا نخواهد بود.

اهمیت تولید محتوای تخصصی

آینده تولید محتوا به کجا می رود؟

تولید محتو به شکل تخصصی تخصصی آینده بازاریابی محتوا است و تنها مجموعه‌هایی که مخاطب و نیاز او را در اولویت کارهای خود قرار می‌دهند می‌توانند اعتماد و وفاداری مشتری را کسب کنند.

اگر تا امروز در تولید محتوای خود به فکر هزینه پایین بوده اید و با برون سپاری تولید محتوا با نازل ترین قیمت‌ها کار کرده اید توصیه من به شما این است که برای آینده کسب و کار خودتان هم که شده یکبار به سایت و شبکه‌های اجتماعی خودتان سر بزنید و از جایگاه مخاطب به مطالب نگاه کنید.

اگر دید سایتتان حرفی برای گفتن دارد که جای تبریک دارد اما اگر حرف های دیگران را تکرار می‌کنید، لازم است فکری برای تولید محتوای تخصصی بکنید.

نتیجه گیری

تولید محتوای تخصصی یک فرآیند کارشناسی است که آینده بازاریابی محتوا را می سازد.

برای جلب اعتماد و وفاداری مشتری لازم است محتوای جدید، باکیفیت و دارای ارزش برای مخاطب تولید کنید.

در این راستا مراقب باشید ادعاهای تولید محتوای تخصصی را به درستی بررسی کنید و کار تولید محتوای خود را به افراد حرفه ای و متخصص واگذار کنید تا به نتایج مطلوب خود دست یابید.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

افزودن دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.