مهارت های لازم برای تولید محتوا کدام است؟

مهارت های لازم برای تولید محتوا

به عنوان صاحب یک کسب و کار اگر به اهمیت تولید محتوا پی برده اید و می خواهید از آن در جهت تحقق اهداف بازاریابی خود استفاده کنید، به شما تبریک می گویم شما از ۵۰ درصد رقبای خود پیشی گرفته اید و می‌توانید بیشتر بفروشید اما حالا با دشواری های انتخاب تولید کننده محتوا و مهارت های لازم برای تولید محتوا روبرو هستید.

خوشبختانه و شاید هم متاسفانه تعداد افرادیکه به کسب و کار تولید محتوا روی می‌آورند رو به افزایش است و این امر انتخاب را برای مدیران دشوار ساخته است.

در بازار شلوغ و بی سرو سامانه واجب است با مهارت‌های لازم برای تولید محتوا آشنا شوید تا بهتر بتوانید یک تولید کننده محتوا که بتواند نیازهای شما را برآورده کند پیدا کنید و کیفیت کار او را بر اساس ملاک‌های مشخص بسنجید.

در این نوشتار سایتم شما را با مهارت های لازم برای تولید محتوا و ملاک های تشخیص یک تولید کننده محتوای خوب آشنا می کنیم.

من مهارت های لازم برای تولید یک محتوای خوب را به دو دسته مهارت‌های ذاتی و مهارت‌های اکتسابی تقسیم می‌کنم که هنگام جذب نیرو باید هر دو آن ها را بررسی کنید تا بتوانید یک انتخاب هوشمندانه و مفید داشته باشید.

اما به نظر شما این مهارت‌ها که در موفقیت بازاریابی محتوایی نقش حیاتی دارند چه می‌تواند باشد؟

مهارت های ذاتی برای تولید محتوا

همانطور که از نامش مشخص است مهارت های ذاتی باید در نهاد شخص وجود داشته باشد و نیازی به آموختن ندارد.

اگر این مشخصات در فرد موجود باشد انجام کار برای او ساده تر خواهد بود و با فراگیری مهارت‌های اکتسابی می‌تواند به سرعت پله های موفقیت را طی کند و به رشد کسب و کار شما کمک کند.

محتوای متنی چیست و چطور محتوای جذاب تولید می شود؟

برخی از این مهارت‌ها که باید در نیروی تولید محتوای شما موجود باشد عبارت اند از:

دقت و جزئی نگری

یک نویسنده خوب پیش از هر چیزی باید نگاه درستی داشته باشد و با دقت و توجه به جزئیات بتواند مزیت‌های محصول شمارا شناسایی کند و به مخاطب بشناساند.

کنجکاوی و علاقه مندی

دقت کنید شخصی که استخدام می‌کنید نسبت به محصول شما کنجکاو باشد و برای شناخت آن علاقه نشان دهد.

یک شخص هر چقدر هم که حرفه ای باشد اگر اعتقادی به کارش نداشته باشد و برای زحمت و تلاش شما اهمیتی قائل نشود نمی تواند شما را به درستی به دیگران معرفی کند.

صبر و حوصله

نوشتن یک کار وقت گیر است که نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد. اشخاصی که نتیجه گرا هستند و خیلی سریع می‌خواهند به هدف خود برسند نمی‌توانند برای شناسایی محصول و تدوین یک استراتژی لازم وقت و انرژی لازم را صرف کنند و کار شما را خراب می کنند.

ابتکار و نوآوری

برای یک فرد تولید کننده محتوا ابتکار و نوآوری از واجب‌ترین مشخصات است، او باید همیشه یک راه حل جدید برای جذب مخاطب و جلب توجه او به محصول شما پیدا کند و این امر بدون ابتکار و نوآوری امکان پذیر نخواهد بود.

مهارت های لازم برای تولید محتوا  از نوع اکتسابی

مهارت های اکتسابی برای تولید محتوا

از دیگر مهارت‌های لازم برای تولید محتوا مهارت‌های اکتسابی هستند که با آموزش و تلاش قابل فراگیری هستند. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارت اند از:

 مهارت نوشتن و ویراستاری

یک تولید کننده محتوا با انواع محتوا آشناست و ممکن است در تولید انواع محتوا مهارت داشته باشد اما پیش از هر چیزی باید یک نویسنده خوب باشد که با اصول حرفه‌ای نوشتن و درست نویسی آشنا باشد.

هیچ چیز به اندازه یک متن پر از غلط و غیر حرفه‌ای اعتبار برند شما را خدشه دار نخواهد کرد.

پس پیش از انتخاب حتما اطمینان حاصل کنید فرد مورد نظر شما با مهارت‌های نویسندگی آشنا باشد.

ویراستاری را بشناسد و بتواند یک متن ساده را ویراستاری و غلط گیری کند.

خدمات تولید محتوا چیست؟ چرا باید تولید محتوای خود را برون سپاری کنم؟

آشنایی با اصول سئو

بعد از نوشتن یک متن خوب و مخاطب پسند بهینه سازی متن برای موتورهای جستجو بسیار مهم است.

شخصی که شما به کار می‌گیرید باید این مهارت را داشته باشد که محتوای خود را به موتورهای جستجو بشناساند در غیر این صورت تمام تلاش ها بی ثمر خواهد بود و افراد زیادی موفق به مطالعه محتوای شما هرچند هم که خوب باشد نخواهند بود.

لازم نیست این شخص متخصص حرفه ای سئو باشد اما باید با اصول سئو داخلی آشنا باشد و یک متن بهینه سازی شده و تمیز به شما تحویل دهد.

مهارت های لازم برای تولید محتوا  که باید آموخت

توانایی جستجو و تحقیق

یک نویسنده خوب باید یک محقق حرفه‌ای هم باشد و بتواند جدیدترین یافته‌های مرتبط با کسب و کار شما را شناسایی کند و از میان انبوه اطلاعات آنچه مورد نیاز مخاطب شماست را شناسایی کند و با بهترین پرداخت در اختیار او قرار دهد.

مخاطب شناسی

یکی از مهارت های لازم برای تولید محتوا توانایی شناخت مخاطب و نیاز‌های اوست. این کار بسیار پیچیده است و در کنار مهارت‌های مختلف به تجربه و دانش هم نیاز دارد.

گاهی یک تولید کننده محتوای خوب با شناختی که از مخاطب دارد تمام اصول نویسندگی را زیر پا می‌گذارد و بر اساس نیاز و علاقه مخاطب یک متن به اصطلاح هنرمندان آوانگارد و دور از عادت می‌نویسند که اتفاقا خیلی هم اثر گذار خواهد بود.

دقت کنید هر متن اشتباه و دور از عادتی نشانه ابتکار و خرق عادت نیست، این کار تنها از عهده نویسندگان ماهر که بر اصول مسلط هستند بر می‌آید و نیاز به تجربه بالایی دارد اما بکار بردن درست آن می‌تواند موفقت استراتژی محتوایی شما را تضمین کند.

داستان سرایی

یک نویسنده توانمند می‌تواند داستان محصول را به ساده‌ترین و جذاب‌ترین شکل ممکن تعریف کند.

همه ما تحت تاثیر داستان‌ها قرار می‌گیریم و یک روایت جذاب می‌تواند در تصمیم گیری ما تاثیر به سزایی داشته باشد.

شخصی که شما انتخاب می کنید باید بتواند داستان موفقیت و شکست‌های برندتان را برای مخاطب تعریف کند.

نتیجه گیری

مهارت های لازم برای تولید محتوا بسیار زیاد هستند و می‌توان به اشکال مختلف آن ها را دسته بندی کرد. آشنایی با این مهارت‌ها می‌تواند به شما در انتخاب یک نویسنده خوب کمک کند تا بتوانید کسب و کارتان را به جذاب‌ترین شکل ممکن به مخاطبان بشناسانید و جایگاه کسب و کارتان را ارتقا داده و در نهایت بیشترین فروش را بدست آورد.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

افزودن دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.