آیا راه انداختن کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم امکان پذیر است؟

کسب و کار اینترنتی

داشتن کاری که خودت نوکر و رئیس خودت باشی آرزوی خیلی‌ها بوده و هست، اینترنت امکانی را فراهم آورده تا از طریق کسب و کار اینترنتی این آرزو دست‌یافتنی‌تر از گذشته باشد.

راه انداختن کسب و کار اینترنتی سختی‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش رادارد اما نسبت به سال‌های دور که راه انداختن یک کسب و کار نیاز به سرمایه زیاد و یک تیم متخصص داشت کار را بسیار ساده‌تر کرده و می‌توان امیدوار بود با کمی تلاش و کسب اطلاعات و دانش کافی بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

در این مطلبم سایتم تلاش می‌کنم ضمن اشاره به پیچیدگی‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مهم‌ترین ابزارهایی که می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند اشاره کنم.

کسب و کار اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟

اولین سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه می‌توانند برای خود کسب و کار اینترنتی راه انداری کنند؟ یا هر کسب و کاری قابلیت کار در فضای وب را دارد و یا نه؟

زمانیکه وب سایت‌ها شکل فراگیری به خود گرفتند، تقریبا همه می‌خواستند که وب سایت داشته باشند.

البته که سایت تحقق اهداف بازاریابی بسیاری از کسب و کارها را ساده‌تر می‌کند اما حقیقت این است که برای داشتن یک کسب و کار اینترنتی لزوما نباید وب سایت داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی امروز بستر بسیار مناسبی را فراهم کرده‌اند که درآن می‌توان بدون واسطه به مشتری دسترسی داشت.

البته که این بستر رایگان بسیار محبوب است و اغلب افراد از آن استفاده می‌کنند اما حقیقت این است که شما بر این بستر تسلط کافی ندارید به همین دلیل باید بپذیرید که مالکان پلتفرم می‌توانند به هر دلیل صفحه شما را ببندند و از خدمت رسانی به شما منصرف شوند.

اغلب افراد و کسب و کارها می‌توانند در بستر وب فعالیت کرده و کسب درآمد کنند اما لازمه این امر آن است که بدانید در چه مسیری گام بر می‌دارید.

داستان سرایی چیست و چگونه به فروش بیشتر منجر می شود؟

پیچیدگی کسب و کارهای اینترنتی کدام است؟

اگر می‌خواهید یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، باید یاین قابلیت را داشته باشید که در اینترنت برای خود یک منبع کسب درآمد پایدار ایجاد کنید.

سرمایه گذاری روی کسب و کارهای پر خطر یا کسب و کارهایی که امکان فیلتر آن وجود دارد مثل کسب و کارهایی که در بستر تلگرام مشغول فعالیت بودند و یک شبه تعطیل شدند راهکار کسب درآمد پایدار از اینترنت نیست.

کاری را راه اندازی کنید که در دراز مدت بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد و به کسب درآمد از طریق آن اطمینان دارید.

اهمیت کسب و کار اینترنتی

چه کسب و کارهایی در اینترنت قابل پیاده سازی است؟

در بستر اینترنت می‌توان با راه اندازی فروشگاه‌های مختلف کالای فیزیکی یا دانلودی فروخت.

همچنین می‌توانید خدمات مختلفی که در بستر اینترنت قابل ارائه هستند را در اختیار کاربران قراردهید.

حتی برخی از خدمات غیر اینترنتی راهم می‌توان در اینترنت ارائه کرد و برای آن مشتری پیدا کرد.

لازمه موفقیت کسب و کار اینترنتی چیست؟

برای اینکه کسب و کار اینترنتی شما با موفقیت همراه باشد باید بتوانید از ابزارهایی که در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید.

برخی مهارت‌های فنی مثل راه اندازی یک وب سایت مناسب یا یک صفحه مناسب در شبکه‌های اجتماعی برای داشتن یک کسب و کار موفق در وب یک امر واجب است.

درکنار این امر باید بتوانید محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل به مخاطب خود معرفی کنید.

لازمه این امر آن است که بتوانید از قدرت محتوا استفاده درستی بکنید.

کسب و کار اینترنتی کوچک

تولید محتوا چه نقشی در موفقیت کسب و کارهای اینترنتی دارد؟

بدون اغراق محتوا همه چیز کسب و کارهای اینترنتی است. حتی اگر بهترین زیرساخت‌ها را هم دراختیار داشته باشید، مثلا یک وب سایت با بهترین طراحی را در اختیار داشته باشید یا حتی اگر بهترین محصولات را برای ارائه به مصرف کننده معرفی کنید، بدون تولید محتوای مناسب هیچ شانسی برای موفقیت نخواهید داشت.

شما باید بتوانید از تمامی ابزارهای بازاریابی دیجیتال بهترین استفاده را ببرید و محتوایی که از بهترین کیفیت برخوردار است را دراختیار مشتریان بگذارید تا به استفاده از کالا و خدمات شما ترغیب شوند.

۱۰ تکنیک تیتر نویسی در وب کدام است؟

چطور بهترین محتوا را برای کسب و کاراینترنتی خود تولید کنم؟

تولید محتوای مناسب برای هر کسب و کاری نیاز به آگاهی از مشخصات محصول و همچنین تسلط بر تولید محتوا دارد. این فقط مرحله نخست کار است، پس از تولید محتوای مناسب باید بتوانید از طریق کانال‌های ارتباطی مناسب این محتوا را توزیع کنید و سپس نتیجه کار را به شکل مناسب مورد سنجش قرار دهید و از میزان موفقیت استراتژی‌های خود اطمینان حاصل کنید، در صورتیکه به نتیجه مطلوب دست یافتید همین مسیر را ادامه دهید در غیر این صورت لازم است از راهکارهای جدید کمک بگیرید.

نتیجه گیری

راه اندازی کسب و کار اینترنت با سرمایه کم امری امکان پذیر است که نیاز به پشتکار و تلاش مداوم دارد. در بستر اینترنت می‌توانید کالا و خدمات مختلفی اعم از آنلاین و آفلاین ارائه کرده و به فروش برسانید.

رمز موفقیت در این بازار تولید محتوای اثربخش در کانال‌های ارتباطی مناسب است. تولید محتوا یک فن و تخصص است که مي‌توان آن را فراگرفت. یادگیری این تخصص به صرف‌زمان و هزینه نیازمند است، اگر از زمان و سرمایه کافی برخوردار باشید، می‌توانید این مهارت را فرابگیرید اما اگر این امکان را ندارید می‌توانید از کارشناسانانی که در این امر کمک بگیرید تا سریعتر سرمایه شما بازگشت یابد و بتوانید درآمد ثابت و مناسبی داشته باشید.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

2 دیدگاه

  • سلام
    شما میتونید یه وبسایت رو که محصولات محلی ارائه میده و صنایع دستی هم در آینده ارائه خواهد داد ، به موفقیت برسانید؟
    کیفیت محصولات هم خوب باشه.
    جوری باشه که اگر کسی خریدی انجام بده ، راضی هست.
    میتونی مثلا تعداد بازدید کننده ها رو افزایش بدید. مثلا روزی 5 هزار بازدید؟
    اگه میتونید چقدر هزینه میگیرید؟

    • دوست عزیز نسخه پیچیدن برای کسب و کاری که شناخت درستی از آن ندارم یک کار غیر حرفه‌ای است. اگر علاقه دارید می‌توانید اطلاعات تماس خودتان را از طریق بخش تماس با ما ارسال کنید تا بیشتر در این مورد صحبت کنیم. خیلی خوشحال می‌شوم که بتوانم به کسب و کار شما کمک کنم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.