تولید محتوای مصاحبه چطور باید باشد که یک محتوای اثر بخش تولید کنیم؟

تولید محتوای مصاحبه

تولید محتوای مصاحبه به شکل ویژه می‌تواند به مطرح شدن برند شما کمک کند و به عنوان کارشناس متخصص وجهه شما را در بین مخاطب و مشتریان افزایش دهد.

اطلاع رسانی بخشی جدانشدنی در مسیر مدیریت کارآمد و موفق است و برگزاری نشست های خبری، مصاحبه‌ها و انتشار آن در رسانه‌های مختلف می‌تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند.

طی سالیان اخیر استفاده از مصاحبه در مبحث تولید محتوا اهمیت دو چندانی یافته و حتی در شبکه‌های اجتماعی مصاحبه‌های جذاب و اثرگذاری از صاحبان کسب و کارها منتشر می‌شود. باید بین خبرهایی که بخشی از آن برپایه مصاحبه تنظیم شده و «مصاحبه» تفکیک قائل شوید.

در این نوشتار سایتم منظور از مصاحبه جمع آوری و انتشار اطلاعات در قالب محتوایی است که پایه و اساس آن مصاحبه است.

مصاحبه چیست و انواع آن کدام است؟

مصاحبه گفتگوی یک یا چند نفره است که برای یکی از سه منظور زیر صورت می گیرد:

۱.اطلاع رسانی در مورد یک رویداد خاص

۲.آگاهی از واکنش افراد عادی و سرشناس در مورد موضوعی مرتبط با کسب و کارتان

۳.انعکاس عقاید، نظرها، افکار و اطلاعات ویژه شخصیت های خبرساز، اینفلوئنسرها،مقامات مسئول و افراد جامعه در خصوص کارتان

تولید محتوای وبلاگ چیست و چطور به سئو سایت کمک می کند؟

مصاحبه انواع مختلفی دارد که مهم‌ترین آن ها عبارت اند از:

مصاحبه خبری

مراجعه به منبع خبر برای کسب اطلاعات در مورد یک موضوع مهم و مورد اقبال عمومی است.

مصاحبه تفسیری

این مصاحبه سعی می‌کند ریشه و بنیان یک رویداد را از طریق گفتگو با کارشناسان آن حوزه بدست آورد.

مصاحبه فردی و یا گروهی

مصاحبه می‌تواند به صورت فردی و یا گفتگو با جعمی از افراد صورت بگیرد و در رسانه ها منتشر شود.

مصاحبه هدایت شده و آزاد

مصاحبه باسوالات بسته و با چارچوب مشخص مصاحبه هدایت شده است ولی اگر مصاحبه شونده در انتقال افکار خود در زمینه‌های مختلف آزاد گذاشته شود به مصاحبه آزاد مشهور است.

مصاحبه سطحی و عمقی

اگر مصاحبه کننده سعی کند با سوالات عمقی و مشخص ابعاد مختلف یک موضوع را مشخص کند، مصاحبه عمقی صورت گرفته و اگر به صورت سطحی به موضوعات مختلف بپردازد تا اطلاعاتی بدست آورد مصاحبه سطحی صورت گرفته است.

تولید محتوای مصاحبه به هر شکلی که انجام شود می‌تواند به معرفی مدیران برند و اطلاع رسانی کسب و کار شما کمک شایانی بکند.

تولید محتوای مصاحبه برای دیده شدن

مراحل تولید محتوای مصاحبه کدام است؟

برای انجام یک مصاحبه لازم است مراحل زیر انجام شود:

  • تحقیق قبل از مصاحبه

سعی کنید قبل از انجام مصاحبه در مورد موضوع و مباحثی که می‌خواهید مطرح کنید تحقیق جامعی به عمل آورید.

  • طرح ریزی پرسش ها

برای اینکه اهداف بازاریابی محتوایی محقق شود لازم است سوالات را به شکل کاملا دقیق و طرح ریزی مطرح کنید. برای آنچه می‌خواهید مطرح کنید برنامه داشته باشید و سوال و جواب‌ها را طوری تنظیم کنید که اهداف شما را محقق کند.

  • تنظیم مصاحبه

در مرحله بعد لازم است مصاحبه به شکل حرفه ای و منظم تنظیم شود، تا ارتباط خوبی را با مخاطب برقرار کند. مصاحبه را می‌توان به اشکال مختلفی مثل هرم وارونه و به شکل سوال و جواب تنظیم و منتشر کرد.

تولید محتوای گزارش چه اصول و قواعدی دارد؟

پس از تولید محتوای مصاحبه چه باید کرد؟

بعد از تولید محتوای مصاحبه لازم است، در رسانه های مختلف مطلب منتشر شود و در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. نحوه انتشار مصاحبه هم به اندازه تنظیم آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

هرچه تعداد رسانه ها و مخاطبانی که محتوا را مطالعه می‌کنند، بازنشر می‌دهند و در مورد آن اظهار نظر می‌کنند افزایش یابد اثر گذاری آن هم بیشتر خواهد شد. برقراری ارتباطات بیشتر با خبرنگاران حوزه کاری تان می‌تواند برد مصاحبه را بیشتر کند.

در نهایت باید گزارشی از تاثیرگذاری مصاحبه تهیه شود تا در مصاحبه‌های بعدی تصمیمات بهتری گرفته شود.

تولید محتوای مصاحبه برای موفقیت

تولید محتوای مصاحبه برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند برای ارتباط با مخاطب از شیوه مصاحبه استفاده کنند. وجود یک مدیر کاریزما که بتواند مخاطب را تحت تاثیرقرار دهد و یک تولید کننده محتوای خبره که بتواند مصاحبه را به بهترین شکل تنظیم کند، می‌تواند در موفقیت مصاحبه تاثیرگذاری دو چندانی داشته باشد.

اینکه چه مطالبی را در قالب مصاحبه منتشر کنید و در اختیار مخاطب قرار دهید بسته به استراتژی تولید محتوای شما و جذابیت مطالبی که می‌خواهید مطرح کنید دارد.

در طی سال های اخیر بسیاری از مدیران کسب وکارهای بزرگ جهان از طریق مصاحبه های مختلف توانسته اند در دل مردم جا بازکنند و برای محصولات خود شخصیت و اعتبار ویژه ای کسب کنند. توانمندی مصاحبه کننده و مصاحبه شونده در موفقیت این پروسه نقش حیاتی دارد.

تولید محتوای مصاحبه باید در زمان مناسب صورت بگیرد و در رسانه‌های پر مخاطب که مشتریان هدف از آن‌ها استفاده می‌کنند منتشر شود.

نتیجه گیری

تولید محتوای مصاحبه یکی از شیوه‌های ارتباط با مخاطب است که می‌تواند به سرعت بخشیدن در موفقیت کسب و کار شما کمک کند. شخصیت جذاب مصاحبه کننده، انتقال اطلاعات مفید و جذاب به همراه باز نشر در رسانه‌های معتبر در موفقیت یک مصاحبه بسیار تاثیر گذار است.

مصاحبه باید توسط یک کارشناس آگاه انجام شود و به شکلی نوشته و تنظیم شود که مخاطب از مطالعه آن لذت ببرد و همچنین حس اعتماد  و علاقه‌مندی او به برند منتقل شود. مصاحبه‌ها را می‌توان در رسانه‌های داخلی شرکت و صفحات برند در شبکه‌های اجتماعی هم به صورت مناسب منتشر کرد.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

3 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.