دشواری های استخدام تولید محتوا کدام است و چه راه حل هایی دارد؟

استخدام تولید محتوا

از آنجا که بازاریابی محتوایی در کشور سابقه چندان طولانی‌ای ندارد استخدام تولید محتوا یک فرآیند پیچیده و پر زحمت است که اغلب کارفرمایان را با دشواری روبرو می‌کند.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و تصمیم گرفته‌اید از بازاریابی محتوایی برای رونق کسب و کارتان استفاده کنید اما برای استخدام تولید محتوا به مشکل برخورده اید اصلا نگران نباشید در این نوشتار سایتم تلاش می‌کنم راهکارهایی به شما ارائه کنم تا راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید.

استخدام تولید محتوا برای کدام کسب و کارها لازم است؟

فرآیند تولید محتوا برای هر کسب و کار راهکار ویژه خودش را دارد به طور کلی کسب و کارها به سه طریق می‌توانند به تولید محتوای برای کسب و کار خود بپردازند:

۱.تولید محتوا توسط کارکنان شرکت

۲.تولید محتوا توسط راه اندازی تیم تخصصی داخل شرکت

۳. برون سپاری تولید محتوا

برعکس اغلب دوستان که یک روش خاص را برای تولید محتوا پیشنهاد می‌کنند و به رد سایر روش‌ها می‌پردازند من معتقدم هر سه این روش‌ها برای کسب و کارهای مختلف می‌تواند راهگشا باشد.

بسته به نوع کسب و کار و توانایی‌های کارکنان می‌توانید از یکی از روش‌های بالا و یا ترکیبی از آن‌ها استفاده کنید.

استخدام تولید محتوا در روش دوم و سوم به کار شما می‌آید و به همین دلیل لازم است با اصول آن آشنا باشید.

اصول استخدام تولید محتوا

کدام شیوه تولید محتوا برای کسب و کار من مناسب است؟

اگر بخواهم خیلی ساده در مورد انتخاب روش تولید محتوای کسب و کار توضیح دهم باید بگویم تولید محتوا برای بسیاری از کسب و کارها چه کسب و کارهای B2B  و همین طور کسب و کارهای B2C  یک امر واجب است اما اینکه کدام راهکار را انتخاب کنید بستگی مستقیم به توانمندی‌های کارکنان سازمان و بودجه‌ای که به تولید محتوا اختصاص داده‌اید دارد.

اگر بودجه کافی را در اختیار دارید بهترین راهکار این است که یک تیم تولید محتوا در شرکت داشته باشید و از طریق استخدام تولید محتوا یک تیم حرفه‌ای و مناسب در شرکت تشکیل دهید.

اگر بودجه محدودی در اختیار دارید برون سپاری می‌تواند گزینه مناسبی باشد. قطعا دو روش بالا اثر گذاری سریع‌تری داشته و از آنجا که توسط تیم‌های متخصص انجام می‌گیرد می‌تواند به افزایش درآمد شما منجر شود.

در صورتیکه بودجه کافی در اختیار ندارید، لازم نیست نا امید شوید بر اساس اصول بازاریابی چریکی لازم است از آنچه در اختیار دارید نهایت استفاده را ببرید تا بتوانید در بازار برای خود جایگاهی را بدست آورید.

بهتر است همین الان شروع کنید و تلاش کنید ضمن یادگیری اصول تولید محتوا برای خود در بازار جایگاهی بدست آورید.

راهنمای ساده داستان سرایی برند برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

چطور به استخدام تولید محتوا بپردازم؟

برای استخدام شخص مورد نظر خودتان لازم است با مهارت‌های مورد نیاز تولید محتوا آشنا باشید و بتوانید شخص مورد نظر رااستخدام کنید یا کار تولید محتوای شرکتتان را به افراد دارای صلاحیت خارج از شرکت بسپارید.

برای استخدام تولید محتوا باید شخصی را انتخاب کنید که دارای دو دسته مهارت باشد نخست مهارت‌های عمومی کارشناس تولید محتوا و دوم مهارت‌های تخصصی در حوزه تخصصی کسب و کار شما که به تولید محتوای اثر بخش منجر می‌شود.

مهارت‌های عمومی مورد نیاز برای تولید محتوا عبارت است از: توانایی نوشتن محتوای موثر، ویراستاری و نوشتن محتوای مناسب، آشنایی با یک نرم افزار ویرایش تصویر مثل فتوشاپ و در نهایت توانایی ترجمه متون تخصصی در حوزه کسب و کار شما.

اگر شخصی را یافتید که این مهارت‌ها را داشته باشد وقت آن است که بررسی کنید و ببینید به حوزه کسب و کار شما تسلط دارد و مهم‌تر اینکه آیا به این حوزه علاقه دارد و یا خیر.

قطعا متوجه شده اید که یافتن چنین شخصی خیلی سخت است و اگر چنین شخصی را پیدا کنید احتمالا حقوق زیادی را طلب می‌کند.

اگر یک برنامه جامع تولید محتوا با تقویم محتوایی موثر می‌خواهید لازم است چنین هزینه‌ای را متقبل شوید.

اما اگر بودجه لازم را در اختیار ندارید بهتر است کار تولید محتوای خود را به حرفه‌ای ها بسپارید و پروژه تولید محتوای کسب و کار خود را برون سپاری کنید.

راهنمای استخدام تولید محتوا

چطور شخص مناسب استخدام تولید محتوا را پیدا کنم؟

بعد از نیاز سنجی و انتخاب روش مناسب تولید محتو برای کسب و کارتان لازم است شخص مناسب را انتخاب کنید.

نکته اول اینکه شخصی که در محل کار شما وقت آزادتری دارد و یا حتی شخص شما تا زمانیکه اطلاعات و تخصص لازم برای تولید محتوا را نداشته باشید برای این کار مناسب نخواهید بود.

بنابراین یا همین الان برای کسب مهارت‌های لازم در دوره‌های مرتبط ثبت نام کنید و یا اینکه برای استخدام شخص مناسب دست به کار شوید.

یک آگهی استخدامی در خصوص استخدام تولید محتوا که نیازها و مهارت‌های مورد نیاز شما را به خوبی منعکس کرده باشد یک گزینه مناسب است.

همچنین می‌توانید از افراد دارای صلاحیت مشورت بگیرید و بخواهید شخص مناسبی را که کارش را می‌شناسند به شما معرفی کنند.

اگر شخصی را یافتید که مهارت‌های عمومی را داشته باشد و به کسب و کارتان علاقه داشته باشد می‌توانید مهارت‌های تخصصی کسب و کارتان را به او آموزش دهید و یا اینکه او را با چالش‌های کسب و کارتان آشنا کنید.

کارشناس تولید محتوا، دیجیتال مارکتر یا کپی رایتر کدام را استخدام کنم؟

نتیجه گیری

استخدام تولید محتوا یک فرآیند تخصصی و پیچیده است که به آشنایی با اصول تولید محتوا و دانش منابع انسانی نیاز دارد. اگر از مهارت‌های کافی برخوردار باشید می‌توانید شخص دلخواه خودتان را انتخاب کنید و از مزایای بی‌شمار بازاریابی محتوا برای کسب و کارتان استفاده کنید.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

2 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.