چگونه بازاریابی محتوایی را در کسب و کار خود بکار ببرم تا دیده شوم؟

بازاریابی محتوایی

همانطور که به تعداد آدم‌های روز زمین راه برای رسیدن به خدا هست، بازاریابی محتوایی هم روش‌های مختلفی دارد که می‌تواند به بهتر شدن وضعیت کسب و کار شما کمک کند.

حجم محتوایی که هر روز در فضای وب و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود به اندازه‌ این است که تمام کتاب‌های هری پاتر را هر روز تژدید چاب کنید. جالب این است که بسیاری از این محتواها اگرچه کپی نیستند اما تکراری هستند و حرف تازه ای برای گفتن ندارند.

به همین دلیل بازاریابی محتوایی شما باید از مسیر جدیدی برود تا بتواند اثر گذار باشد.

این کار هم تخصص است و هم یک هنر اما برای موفقیت در این مسیر چکار می‌توان انجام داد؟ در این مطلب سایتم تلاش می‌کنم دریچه‌ای جدید به روی شما باز کنم تا متفاوت ببینید.

بازاریابی محتوایی کجای کسب و کار شما قرار گرفته است؟

خوب بسیاری از کسب و کارها در گذشته در اینترنت هیچ حضوری نداشتند و با این وجود فروش خوب و مشتریان وفاداری داشتند. انفجار اینترنت همه چیز را تغییر داد و امروزه مردم، کوچکترین نیازهای خودشان را هم از اینترنت جستجو می‌کنند.

بنابراین اغلب کسب و کارها برای ادامه حیات باید در اینترنت حضور داشته باشند.

این ها را شما بهتر از من می‌دانید اما چگونگی این حضور به بازاریابی محتوایی بستگی دارد. امروز که همه در این فضا حاضر هستند، چگونگی این حضور خیلی مهم است و کمک می‌کند دیده شوید و به اهداف بازاریابی خود دست یابید به شرط اینکه استراتژی تولید محتوای خوبی داشته باشید.

محتوا پادشاه است یک جمله و هزار داستانی که کارفرما را گیج می‌ کند

چطور حضور موثری در اینترنت داشته باشم؟

بخش عمده‌ای از مصرف کنندگان اینترنت ایران به محتوای انگلیسی اعتماد می‌کنند این به آن معنااست که با وجود حجم زیاد محتوای فارسی از کیفیت مناسبی برخوردار نیست.

اگر شما بازاریابی محتوایی را به شکل صحیح و از طریق تولید محتوای مناسب پیگیری کنید، شانس موفقیت به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

Content Marketing غول بی شاخ و دمی نیست، فقط باید توسط متخصص و بر مبنای یک برنامه مناسب پیاده سازی شود، چیزی که متاسفانه این روزها کمتر اتفاق می‌افتد.

برای اینکه حضور موثرتری در اینترنت داشته باشید، لازم است محتوای اثر بخشی که قدرت جلب توجه مخاطب را داشته باشد و جذاب باشد تولید کنید.

اصول بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی دارای چه اصولی است؟

بازاریابی محتوایی شامل محتوای نوشتاری، ویدیو و پادکست‌های متنوع است.

نوشتن متن جذابی که بتواند توجه مخاطب را جلب کند، در او ایجاد علاقه کند و وی را به استفاده از محصولات شما متمایل کند و به واکنش وادارد نیازمند رعایت اصول خاصی است که یادگرفتن آن چندان هم سخت نیست.

مرحله بعد بیان مبتکرانه مفاهیمی است که قصد انتقال آن را داریم، این خود هنری است که به ذوق، تجربه و علاقه نیاز دارد.

در نهایت هم رفتار مخاطب است که تعیین کننده نهایی مسیر است، باید بررسی دقیقی صورت بگیرد و ببینیم کدام محتوا را بیشتر پسندیده و به چه میزان واکنش‌های مدن نظر ما از سوی مخاطب رخ داده است.

اگر در مسیر درست هستیم، سعی می‌کنیم استوارتر از قبل کارمان را ادامه دهیم و اگر به اهداف مدنظر نرسیده‌ایم باید مسیرهای تازه را امتحان کنیم.

تولید محتوا چیست و چه محتوایی کسب و کارتان را متحول می کند؟

آیا بازاریابی محتوایی برای شرکت‌های بزرگ مناسب است؟

شاید به این نتیجه رسیده باشید که بازاریابی محتوایی کار شما نیست و تنها کسب و کارهای خیلی بزرگ و دارای سرمایه می‌توانند در این راه قدم بردارند.

من پیشنهاد می‌کنم سریع تصمیم نگیرید، ابزار و کانال‌های ارتباطی زیادی در دسترس هستند که با بودجه‌های مختلف می‌توانند به رونق همه کسب و کارها کمک کنند. کافی است آن‌ها را بشناسید و درست استفاده کنید.

بازاریابی محتوایی در ایران

برون سپاری یا تولید محتوا در سازمان راهکار کدام است؟

درحال حاضر شرکت‌ها، گروه‌ها و افراد مختلفی در زمینه بازاریابی محتوایی مشغول کار هستند که تصمیم‌گیری را خیلی سخت کرده است.

اگر بودجه کافی را در اختیار دارید، پیشنهاد من این است که یک تیم محتوایی خوب در سازمان خود داشته باشید تا هم نتیجه گیری را سریع‌تر کند و هم اینکه اثرگذارتر و وسیع‌تر عمل کند.

اما اگر بودجه کافی در اختیار ندارید، برون سپاری هم گزینه مناسبی است که ضمن کاهش هزینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند

برنامه‌های بازاریابی محتوایی خود را پیش ببرید و در مسیر موفقیت گام بردارید.

کدام گروه و شرکت محتوایی برای من مناسب تر است؟

پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. بودجه طبق معمول گزینه مهمی است در کنار آن باید ببینید اولویت‌های شما کدام است؟

شرکت‌هایی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند گزارش عملکرد دقیقی به شما می‌دهند، معمولا در زمان مناسب محتوای توافقی را تحویل می‌دهند و همواره در دسترس هستند.

در مقابل به دلیل حجم بالای کار معمولا به صورت ماشینی و تعریف شده محتواهای استانداردی را به شما تحویل می‌دهند که درست است بدون ایراد نوشتاری و نگارشی هستند اما کمتر پیش می‌آید خیلی جذاب و خلاقانه باشند.

هزینه همکاری با شرکت‌ها معمولا بیشتر از افراد است و هزینه بیشتری را به شما تحمیل خواهد کرد.

وقتی با یک کارشناس تولید محتوا قرارداد همکاری و برون سپاری بازاریابی محتوایی را امضا می‌کنید، احتمال اینکه زمان بیشتری به کار شما اختصاص دهد و متن‌های جذاب‌تر و مبتکرانه‌تر دریافت کنید افزایش می‌یابد، ضمن اینکه محتوای تولیدی به صرفه و اقتصادی‌تر خواهد بود.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوایی نیاز امروز کسب و کارها است که با رعایت اصول آن می‌توانید ضمن افزایش آگاهی از برند خود مخاطب را با اهداف بازاریابی خود همراه کنید.

طی سال‌های اخیر کیفیت محتوای فارسی بهبود یافته اما هنوز با جایگاهی که از آن انتظار می‌رود فاصله دارد.

با تولید محتوای مفید و اثربخش می‌توانید یک سر و گردن از رقبا پیش بیفتید و شانس دستیابی به اهداف خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.  برای پیاده سازی بازاریابی محتوایی لازم نیست حتما بودجه خیلی زیادی صرف کنید بلکه لازم است مبتکر باشید و از تمام ابزار موجود بهترین استفاده را ببرید تا به بیشترین نتایج دست یابید.

ق.س.ب: ۳.۸.۱۲

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

2 دیدگاه

  • سلام
    سپاس بابت مطلب جالبتون
    من رو به فکر واداشتین که ببینم میشه برای کاری که تازه شروع کردم از تولید محتوا کمک بگیر یا نه
    راستش چند وقتی هست که شروع کردم به فروش اینترنتی محصولات شرکت پنبه ریز.
    به نظرتون امکان پذیر هست که خودم این کار رو شروع کنم یا خیر؟

    • سلام دوست عزیز، بله چراکه نه شما می‌تونید کار رو شروع کنید. اما اگر مي‌خواهید امکان خطا رو کاهش بدید و هر چه سریعتر به نتیجه برسید خوبه که از یه متخصص کمک بگیرید. اگر بخواهم صادق باشم محصول شما پیچیدگی‌های زیادی دارد و فروش آن در اینترنت نیازمند یک بیزینس پلن هوشمندانه است. براتون آرزوی موفقیت دارم.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.