داستان من

من و تغییر دنیا!

سال 1383 با هدف تغییر دنیا و اینکه جهان بهتری برای زندگی بسازم! وارد رشته ارتباطات (گرایش روزنامه نگاری) شدم؛ می خواستم اوریانا فالاچی زمانه باشم و تغییرات بزرگی در دنیا ایجاد کنم.  تا مقطع ارشد این رشته رو دنبال کردم. خیلی زود متوجه شدم برای تغییر دنیا باید از خودم شروع کنم و وارد سفر خودشناسی شدم که هنوز هم ادامه داره و هر روز چیزهای تازه ای درباره خودم کشف می‌کنم.

کشف دنیای کسب و کار

از همان ابتدای تحصیل در کلاس‌های روزنامه نگاری ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان شرکت کردم،  بعد از طی دوره و گرفتن مدرک،  کارآموزی رو شروع کردم.

همونجا بود که کم کم با دنیای کسب و کار آشنا شدم و بعد از تجربه‌های مختلف متوجه شدم اقتصاد و روزنامه نگاری در این حوزه رو بیشتر از سایر حوزه‌های خبری دوست دارم.

روزنامه‌ها یک مشکل داشتند، با مخاطب ارتباط نزدیکی نداشتند و متوجه بازخورد کارهام نمی شدم، فقط هر چیزی که سردبیر می‌گفت چراغ راه بود، که برای من قانع کننده نبود.

از سال ۸۷ وارد دنیای دیجیتال شدم و به روزنامه نگاری دیجیتال مشغول شدم و 10 ساله جز از راه نوشتن، منبع کسب درآمد دیگه ای نداشتم.

در دنیای مجازی رخ به رخ با مخاطب رو به رو می‌شیم، با نظراتش آشنا می‌شنویم و بازخورد مطالب را می‌بینیم، این خیلی عالی و هیجان انگیزه.

بازاریابی در وب

از آنجا که به دنیای کسب و کار علاقه زیادی داشته و دارم دوره‌های «MBA» دانشگاه تهران را سپری کردم و تجربه خبرنگاری اقتصادیم را بکار گرفتم تا داستان سرای برندها باشم.

چند سال به عنوان کارشناس تولید محتوا با بعضی شرکت‌ها همکاری کردم و بعد تصمیم گرفتم کسب و کار خودم رو راه بندازم تا ببینم به تنهایی می‌تونم روی پای خودم بایستم یا نه.

آزادکاری یه تجربه عالی برای من بوده و باعث شد با کسب و کارهای مختلفی آشنا بشم و برای خیلی‌هاشون بنویسم.

آزادکار تجربی

خیلی‌ها تصور می‌کنند نویسنده‌ها موجودات منزوی و قانعی هستند که درآمد محدودی دارند. اما حقیقت اینه که کپی رایترها نویسنده‌های بازاریابی هستند که تلاش می‌کنند همه کلیشه‌ها در مورد نویسندگی و بازاریابی رو از بین ببرند.

من نویسنده‌ای هستم که برای جذب مخاطبم از اصول بازاریابی استفاده می‌کنم و ضمن تلاش به جلب رضایت مخاطب و دادن اطلاعات مفید و جذاب به خواننده‌ام، تلاش می‌کنم آن‌ها را با کسب و کارها آشنا کنم و تشویقشان کنم از محصولات و خدمات آن‌ها استفاده کنند.

این کار خیلی جذابه و نیازمند مطالعه زیاده وهیچ چیز جذاب‌تر از این نیست که صبح تا شب بنویسی آن هم در مورد موضوعات متنوع و ضمن اطلاع رسانی به دیگران خودت هم خیلی چیزها یاد بگیری.

تجربه‌های کاری

تو حوزه اقتصادی بیشتر خبرنگار بانک و بیمه بودم و تو این حوزه یه مدت دقیق شدم و اطلاعاتی را بدست آوردم که در حد توانم به دیگران هم منتقل کردم.

در زمینه نویسندگی تجربیات مختلف و متنوعی دارم، بهتره بگم در اغلب حوزه‌ها تجربه نوشتن مقاله، گزارش،تحلیل، خبر، مصاحبه و رپورتاژ دارم.

حوزه مورد علاقه خودم کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ، فین‎‌تک، بازاریابی، گردشگری و سلامت و بهداشت هست.

به عنوان یک نویسنده محقق، تلاش می‌کنم در هر حوزه‌ای که قراره در موردش مطلب بنویسم مطالعه و بررسی کنم و با مشورت کافی اطلاعات دست اول و مفیدی را در اختیار مخاطب قرار بدهم.

حتما در مسیر کارم کم و کاستی‌هایی هم داشتم و قطعا گاهی اشتباهاتم هزینه‌هایی هم داشته که با کمال افتخار هزینه‌ها را پرداختم تا امروز با کوله باری از تجربه به دنبال کشف حوزه‌های جدید تولید محتوا باشم.

اشتباهات خنده دار

بعضی از اشتباهات خنده دار من به اوایل دوران خبرنگاری بر می‌گرده که با دیدن خط‌های قرمزی که سردبیر روی اخبارم می‌کشید حسابی تنبیه شدم و یاد گرفتم درست نوشتن اولین اصل نویسندگی است.

هنوزم وقتی از نوشتن یه مطلب خیلی هیجان زده می‌شم، اشتباهاتی توی مطالبم دیده می‌شه که با کمک یه ویراستار خوب حل می‌شه.

بخش دیگه اشتباهاتم مربوط به کسب و کار هست که در اوایل کار باعث می‌شد، بعضی وقت‌ها کمتر از حقم دستمزد بگیرم و با رودربایستی و خجالت نتونم به حقم برسم.

البته این روزها کمتر از گذشته اشتباهات مالی را مرتکب می‌شم اما از آنجایی که پول اولویت اول زندگیم نیست، گاهی به شکل کاملا خود خواسته از زیان‌های مالی که با یه تجربه جدید در حوزه نویسندگی همراهه استقبال می‌کنم.

شرکت هایی که باهاشون همکاری داشتم

طی این سال‌ها با کسب و کارهای مختلفی همکاری داشتم که نظرات مدیرهای بعضی از آن‌ها را می‌توانید در بخش نظر کارفرمایان صفحه اول سایت ببینید.

من از کار با شرکت رایانمهر، نوران ارتباطات، سایت بانکی و شرکت داده پردازان راستین خیلی لذت بردم. به عنوان کارشناس تولید محتوا برای خیلی از سایت‌ها مثل سفرهای طلایی، ولیمه، کوییکی، طلانیوز و پی‌پینگ محتوا نوشتم که با یک سرچ ساده در موتورهای جستجو می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

برای روزنامه ایران، ‌تفاهم، سرمایه و خبرگزاری‌های ایسنا و باشگاه خبرنگاران جوان هم مطالبی را در سال‌های روزنامه نگاری نوشتم.

به عنوان کارشناس تولید محتوا متعهد هستم که نام بعضی از مجموعه‌هایی که با آن‌ها همکاری داشتم و تمایل ندارند اسم‌شان منتشر شود را هم ذکر نکنم.

شهرزاد قصه گو

وقتی از داستان سرایی می‌گم خیلی از کارفرماها اول تصور می‌کنند که به خاطر اسمم از داستان‌ها و اهمیت‌شان می‌گم اما وقتی در مورد سبک داستان‌سرایی در تولید محتوا توضیح می‌دم و از خسته شدن مخاطب از اینکه در بین محتواها و اطلاعات فراوان گرفتار شده می‌گم، اغلب کارفرما‌ها با من هم‌نظر هستند که زمان نصیحت کردن، بیان مزایای رقابتی محصول و ساخت تبلیغات گران قیمت و بی نتیجه به سر آمده و باید سعی کنیم به سراغ روش‌های جدید برویم.

مشتریان تشنه قصه‌های جذاب هستند و شما با بیان ماجراهای کسب و کارتان به زبان ساده و صمیمانه به راحتی می‌تونید با مخاطب ارتباط برقرار کنید و محصولات خودتون رو بفروشید.

برای قصه‌گویی حتما لازم نیست انیمیشن بسازید یا از متحرک سازی استفاده کنید، همین که مطالب و محتواهای سایت خودتان را با ساختار و لحن مناسب منتشر کنید کفایت می‌کند.

آنچه من برای شما انجام می دهم

اگر صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید  سراغ من نیایید!! من به ساختن علاقه دارم و سعی می‌کنم با تولید محتوای خلاقانه از طریق شیوه‌های داستان سرایی کسب و کارهای کوچک، متوسط و استارتاپ‌ها را به مشتریانشان معرفی کنم و به افزایش آگاهی از برند و فروش بیشتر آن‌ها کمک کنم.

تضمین دادن در مورد فروش بیشتر کار من نیست و در این مورد تعهدی نمی‌تونم بدهم اما تمام تلاشم را بکار می‌برم که کسب وکار‌ها بهترین خودشان را به مشتریان معرفی کنند.

تخصص من داستان سرایی است و پست وبلاگ، رپورتاژ آگهی، مصاحبه و شبکه های اجتماعی ابزارهای کار من هستند. اگر دنبال این هستید که بیشتر و بهتر دیده شوید و مشتریان بازار هدفتون را  پیدا کنید با من تماس بگیرید.

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.