هزینه تولید محتوا چطور تعیین می شود؟ ملاک های تعیین هزینه محتوا کدام است؟

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا از آن هزینه‌هایی است که بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها می‌کوشند آن را به حداقل ممکن برسانند. اهمیت تولید محتوا به حدی است که به هیج عنوان نمی توان آن را انکار کرد و بسیاری از کسب و کارها اعم از استارتاپ و شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ می‌کوشند در فضای وب دیده شوند و اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند اما بحث هزینه تولید محتوا که مطرح می‌شود اغلب افراد دنبال حداقل‌ها هستند.

بازاریابی اینترنتی بدون محتوا یک امر غیرممکن است و محتوا مهم‌ترین عاملی است که مخاطب را به پیگیری شما در فضای وب ترغیب می‌کند. این مطلب سایتم را مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

آیا تولید محتوا هزینه است؟

هزینه تولید محتوا می‌تواند یک سرمایه گذاری باشد درصورتیکه محتوای جذاب و اثرگذار تولید کنید و آن را به بهترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهید، می‌توانید از آن بهترین استفاده را ببرید و ضمن اینکه در فضای وب هرچه بیشتر در دسترس مشتری قرار می‌گیرید، آگاهی از برندتان را ارتقا دهید و به صورت مستقیم و غیر مستقیم فروشتان را افزایش دهید، به این تریب با تولید محتوای مناسب نه تنها هزینه نکرده اید بلکه سرمایه گذاری کرده‌اید که به زودی سرمایه شما را بازگشت خواهد داد.

۶ روش وفادار سازی مشتری با تولید محتوا

استانداردهای تولید محتوا کدام است؟

بعضا دیده می‌شود افراد غیر متخصص با قیمت های بسیار پایین محتوا تولید می کنند و در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، برخی کسب و کارها هم به دلیل هزینه تولید محتوای پایین از خدمات این اشخاص و شرکت‌ها استفاده می‌کنند غافل از اینکه استانداردهای تولید محتوا در این مطالب رعایت نمی‌شود و ضمن اینکه اعتبار برند شما را خدشه دار خواهند کرد بر روی رتبه سایت شما هم تاثیر مخربی خواهند داشت.

برخی از استانداردها که در تولید محتوا باید رعایت شوند عبارت اند از:

  • محتوای سئو شده

محتوای تولیدی باید سئو شده باشد و برای ربات‌های موتورهای جستجو قابل خواندن باشد. اگر یک محتوای بسیار ارزشمند تهیه کنید اما کسی آن را نخواند چه ارزشی خواهد داشت؟

بنابراین لازم است محتوای تولید شده برای موتورهای جستجو قابل خواندن باشد تا مخاطب بیشتری آن را ببیند و از وجود شما و خدماتتان آگاه شود.

  • محتوای اختصاصی

محتوای تولید شده نباید کپی شده و تکراری باشد در غیر این صورت موتورهای جستجو به شما امتیاز منفی می‌دهند و ممکن است رتبه سایت شما از دست برود.

همچنین مخاطب هم بسیار حرفه ای شده و تفاوت محتوای مفید و غیر مفید را تشخیص می‌دهد و اگر مطالب شما را نپسندد، تصویر نادرستی از برند شما در ذهنش نقش خواهد بست.

  • محتوای درست و بدون غلط

هزینه تولید محتوا شامل متن‌های حرفه ای و بدون اشکال هم هست، محتوای تولیدی باید از لحاظ اصول نگارشی و ویرایشی بدون اشکال بوده و ساده و خوانا باشد.

یک متن تخصصی خوب ساده، قابل فهم و فاقد اشکالات نگارشی و ویرایشی است.

هزینه تولید محتوا

هزینه تولید محتوا بر چه اساسی مشخص می شود؟

هزینه تولید محتوا بر اساس ملاک‌ها و معیارهای مشخصی تعیین می‌شود که تشخیص آن برای هر کارفرمایی قابل تشخیص و قضاوت است.

با توجه به اینکه تولید محتوا یک سرمایه گذاری سودمند است، شناخت ملاک‌های تعیین هزینه به شما در تصمیم گیری بهتر کمک خواهد کرد.

برخی از ملاک‌های تعیین هزینه محتوا عبارت اند از:

  • نوع کسب و کار
  • تعداد محتوای مورد نیاز
  • زمان انتشار و کانال انتشار محتوا
  • نوع محتوای مورد نیاز
  • استراتژی بازاریابی محتوایی شما
  • میزان مهارت و توانایی کارشناس تولید محتوای شما
  • تصاویر مورد نیاز محتوا

چه چیزهایی در هزینه تولید محتوا بی اثر هستند؟

برخی افراد تصور می‌کنند با افزایش تعداد محتواهای سفارشی آن‌ها هزینه ها باید پایین بیاید اما حقیقت این است که با افزایش تعداد نباید کیفیت محتوا کاهش یابد و این امر نیازمند صرف زمان و هزینه است به این ترتیب با افزایش تعداد نباید انتظار کاهش هزینه را داشته باشیم.

در مقابل رعایت نکات سئو، نکات ویرایش و یا تهیه محتوای مرتبط با کسب و کار شما از وظایف کارشناس تولید محتوا است و در این حوزه نباید درخواست هزینه بیشتری داشته باشد.

تولید محتوا یک هنر است و همانطور که برای هنرمندان و کارشان ارزش قائل هستیم خوب است برای کار تولید کننده‌های محتوا که برای معرفی کسب و کار شما به دیگران تلاش می‌کنند هم ارزش قائل شوید تا با انگیزه و تمرکز بیشتری برای کار زمان بگذارند.

این به معنی پرداخت پول بیشتر از حقشان نیست بلکه منظور آن است که برای کارشان ارزش قائل شویم و اهمیت آن را بپذیریم.

ملاک های سفارش تولید محتوا کدام است و چطور محتوای با کیفیت را تشخیص دهم؟

چطور کارشناس تولید محتوای خود را انتخاب کنم؟

درحال حاضر اشخاص مختلفی به صورت های مختلف به ارائه محتوا می‌پردازند و هزینه تولید محتوا تنوع مختلفی دارد به طوریکه انتخاب شخص مناسب یکی از چالش های اصلی کارآفرینان است.

سعی کنید هنگام انتخاب کارشناس خودتان علاوه بر بررسی سابقه کار او و مهارت های تولید محتوایش ببینید به حوزه کاری شما علاقه داشته باشد و خوب است آشنایی مختصری با حوزه فعالیتتان داشته باشد.

فراموش نکنید هر ارزانی بی حکمت نیست و گرانی هم تضمین کننده یک محتوای موثر و مناسب نخواهد بود.

با گذشت زمان و مطالعه محتواهای مختلف تشخیص محتوای مفید و جذاب برای شما ساده تر خواهد شد به طوریکه بعد از مدتی با مشاهده یک متن می‌توانید تشخیص دهید کارشناسی که انتخاب کرده اید برای شما مناسب است یا باید به سراغ شخص دیگری بروید.‌

چطور به کارشناس تولید محتوای خود کمک کنید؟

انتخاب کارشناس پایان کار شما نیست لازم است اطلاعات کاملی در مورد کسب و کارتان در اختیار نویسنده قرار دهید و تلاش کنید با تشریح استراتژی های بازاریابی و فروش خود به او کمک کنید به عنوان یکی از اعضای تیم بازاریابی و فروش شما به بهترین شکل کسب و کارتان را به مخاطبان معرفی کرده و به افزایش فروش کمک کند.

به این ترتیب هزینه تولید محتوا ظرف مدت کوتاهی باز گردانده خواهد شد و موفقیت کارتان را راحت‌تر می‌کند.

نتیجه گیری

هزینه تولید محتوا سرمایه گذاری است که به موفقیت و شکست آن به انتخاب های خود شما بستگی دارد. یک مدیر موفق کسی است که شخص مناسب را انتخاب کند و با در اختیار قراردادن اطلاعات مناسب از قابلیت‌های کارشناس تولید محتوای خود جهت تدوین استراتژی های مناسب و تولید محتوای اثر گذار نهایت بهره را ببرد.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

1 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.