کارشناس تولید محتوا، دیجیتال مارکتر یا کپی رایتر کدام را استخدام کنم؟

کارشناس تولید محتوا

تولید محتوا در سال‌های اخیر کم کم جای خود را در بازار کسب و کار باز کرده و اغلب مدیران و کارآفرینان به این نتیجه رسیده اند که برای موفقیت در کسب و کار خود و ارتباط بهتر با مشتریان لازم است از کارشناس تولید محتوا کمک بگیرند.

اما وقتی برای رونق کسب و کارتان تصمیم می‌گیرید از بازاریابی محتوا استفاده کنید با انبوهی از اصطلاحات و واژه‌های ناشناخته مواجه می‌شوید که تصمیم‌گیری را دشوار می‌کند.

در چنین شرایطی طبیعی است که یک صاحب کسب و کار موقع کمک گرفتن از متخصصان برای هدایت برنامه بازاریابی محتوای خود دچار سردرگمی شود، به ویژه اینکه واژه‌های مختلف و کاملا متفاوتی مثل کارشناس تولید محتوا، دیجیتال مارکتر یا کپی رایتر در این مورد استفاده می‌شود که تصمیم گیری را بسیار سخت می‌کند.

پیشتر در مقاله ای از سایت ویرگول به تفاوت‌های کسب و کارهای حوزه تولید محتوا اشاره کرده بودم، دراین نوشتار از سایتم تلاش می‌کنم ضمن تعریف هر یک از مفاهیم بالا به شما در استخدام نیروی مناسب کمک کنم.

کارشناس تولید محتوا کیست و چه انتظاری از او باید داشت؟

کسب و کار کارشناس تولید محتوا یک حرفه تازه است و از این رو حقوق و تکالیف آن از نظر بسیاری از کارفرمایان مشخص نیست به طوریکه یا انتظارات غیر معقول و خیلی زیادی از او دارند و یا اینکه حرفه‌اش را دست کم می‌گیرند.

اما حقیقتا این کارشناس تولید محتوا کیست و چه کمکی به کسب و کار شما می‌تواند بکند؟

کارشناس تولید محتوا کسی است که محتوای سایت شبکه‌های اجتماعی و سایر محتواهای مورد نیاز شما را تولید کرده و در کانال‌های مختلف با مخاطب به اشتراک می‌گذارد.

نباید او را با گرافیست، متخصص سئو، بازاریاب دیجیتال یا کارشناس فروش اشتباه بگیرید.

کارشناس تولید محتوا نمی‌تواند در زمینه فروش بیشتر به شما تضمینی بدهد اما می‌تواند به شما تضمین بدهد که مخاطبان بیشتری را با کسب و کار شما آشنا می‌کند.

داستان سرایی چیست و چگونه به فروش بیشتر منجر می شود؟

انتظاراتی که باید از یک کارشناس تولید محتوا داشته باشید:

  • آشنایی با بازاریابی محتوایی
  • توانایی در نوشتن مطالب خلاقانه
  • ویرایش ساده تصاویر
  • تسلط به اصول نگارش فارسی
  • توانایی جذب مخاطب
  • ترجمه متون ساده انگلیسی

او کسی است که باید قادر باشد با نظم و اراده قوی محتواهای مناسبی در خصوص کسب و کار شما تولید کند و با تعداد حداکثری  مخاطبان به اشتراک بگذارد.

کارشناس تولید محتوا در واقع صدای کسب و کار شما است که در کنار دیجیتال مارکتر (کارشناس دیجیتال مارکتینگ) و متخصص سئو کار بازاریابی کسب و کار شما در فضای آنلاین را به پیش می‌برد.

کارشناس تولید محتوا باید قدرت انتقال مفاهیم سخت  و پیچیده را به ساده ترین شکل ممکن داشته باشد.

نگرش حرفه‌ای و توانایی شناخت نیاز مخاطب از ملزومات یک کارشناس تولید محتوای توانمند است.

اگر قصد دارید در فضای وب از طریق انتشار محتوای اثر بخش برای خود شهرتی کسب کنید و مخاطبان را با کسب و کارتان آشنا کنید باید یک کارشناس تولید محتوا استخدام کنید.

وظایف کارشناس تولید محتوا

دیجیتال مارکتر کیست و چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا همان دیجیتال مارکتر با عدد و رقم‌ها سر و کار داره و تلاش می‌کنه نرخ تبدیل سایت شما را بهتر کند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ اهدافی را برای سایت شما مشخص می‌کند و با کمک محتواهای اثر بخش و بکارگیری تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌کند مخاطب را تشویق کند از سایت شما دیدار کرده و زمان بیشتری را در آن سپری کند.

دیجیتال مارکتر کمپین‌های مختلفی را طراحی و اجرا می‌کند تا از طریق مدیریت آن‌ها به بهبود جایگاه برند شما کمک کند.

یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ در کنار تخصص در حوزه کاری خود باید بسیار مبتکر و خلاق باشد تا بتواند به کسب و کار شما رونق بدهد.

او همچنین باید استراتژی شرکت برای حضور در شبکه‌های اجتماعی را هم مشخص کند تا حضوری قوی و تاثیر گذار داشته باشید.

تعامل کارشناس تولید محتوا و دیجیتال مارکتر به موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کند.

۱۰ تکنیک تیتر نویسی در وب کدام است؟

کپی رایتر کیست و چکار می‌کند؟

کپی رایتر حاصل استفاده از فن نویسندگی در بازاریابی است و یکی از شغل‌های تقریبا جدید در کشور است که سابقه چندین ساله در عرصه جهانی دارد.

کپی رایتر از کلمات برای پیاده سازی اصول بازاریابی استفاده می‌کند تا مخاطب را به استفاده از کالا و خدمات شما ترغیب کند.

به زبان ساده کپی رایتر یک نویسنده بازاریاب است که از توانمندی خود برای اقناع و ترغیب مشتری‌های بالقوه استفاده می‌کند.

کار کپی رایتر‌ها افزایش اثر گذاری تبلیغات شما است. این شغل هم مثل سایر کسب و کارها برای خود اصول و قواعد مشخصی دارد و همین طور به مهارت‌هایی نیاز دارد که همگی اکتسابی هستند.

کپی رایترهای موفق در کنار مهارت‌هایی که آن‌ها را آموخته‌اند ذوق و استعداد ذاتی‌ای در استفاده از کلمات دارند و با طراحی زیبای کلمات و عبارات مفاهیم ماندگاری ایجاد می‌کنند که ذهن مخاطب را درگیر کرده و به عمل وا می‌دارد.

وظایف کارشناس تولید محتوا

برای کسب و کار خود از کدام استفاده کنم؟

می‌توان گفت همه کسب و کارها به کارشناس تولید محتوا، دیجیتال مارکتر و کپی رایتر نیاز دارند.

همکاری این افراد می‌تواند به فروش هرچه بیشتر محصولات و خدمات شما منجر شود.

کسب و کارهای کوچک و متوسط که سرمایه کافی برای استخدام تیم تولید محتوا را ندارند می‌توانند به برون سپاری پروژه‌های شرکت خود فکر کنند و با استخدام شخصی که به این حوزه اشراف کامل دارند سعی کنند از نیروهای خارج شرکت برای پیشبرد اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

نتیجه گیری

تمام تلاش من در نگارش این محتوا این بود که شما را با حقوق و تکالیف یک کارشناس تولید محتوا ، دیجیتال مارکتر و کپی رایتر آشنا کنم.

این بار که تصمیم گرفتید یک نیروی تازه استخدام کنید به این مفاهیم بیشتر فکر کنید و ببینید در مقطع کنونی کدام یک می توانند به موفقیت کسب و کار شما بیشتر کمک کنند.

کارشناس تولید محتوا کس است که در اغلب مواقع بیشترین کمک را به کسب و کارهای کوچک و متوسط می‌کند.

کسب و کارهای بزرگ معمولا یک واحد بزرگ دیجیتال مارکتینگ دارند که از تعدادی کارشناس تولید محتوا ، دیجیتال مارکتر و کپی رایتر تشکیل شده است که با همکاری و همفکری اهداف بازاریابی شرکت در بخش آنلاین و فضای وب را پیش می‌برند.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

2 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.