تولید محتوای رپورتاژ آگهی به منظور تولید یک خبر که در رسانه های مختلف منتشر میشود و بر اساس یک کلمه کلیدی مشخص به سایت دیگر لینک داده میشود صورت میگیرد.
پیشتر تولید این نوع از محتوا تنها به منظور اجرای برنامههای سئو سایت مورد استفاده قرار میگرفت و به محتوای آن اهمیت کمتری داده میشد اما این روزها اهمیت یک رپورتاژ خوب در جذب مخاطب روشن شده و نویسندهها میکوشند با بکار بردن روش های ابتکاری علاوه بر دریافت بازدیدکنندگان بیشتر برای سایت اصلی، برمخاطبان اثر گذاشته و اهداف بازاریابی خود را هم دنبال کنند.
رپورتاژ آگهی چیست؟
یک خبر تبلیغاتی خلاقانه است که در رسانه های مختلف منتشر میشود تا مخاطب را با اهداف بازاریابی محتوای یک کسب و کار همراه کند.
تولید محتوای رپورتاژ آگهی سالها پیش به منظور انتشار در روزنامهها صورت میگرفت و روزنامهها در قبال دریافت وجهی مشخص، این خبرهای تبلیغاتی را در بین صفحات روزنامه و در کنار سایر اخبار منتشر میکردند.
با ورود تکنولوژی به دنیای روزنامه نگاری و شکل گیری سایتهای خبری رپورتاژها در وب سایتهای مطرح خبری منتشر میشد و از آنجا که در سایتها امکان لینک دهی و قرار دادن لینک خارجی وجود داشت این قابلیت مورد استقبال زیاد کارشناسان سئو قرار گرفت.
متن این خبرها برای همیشه در سایت مرجع که معمولا به سبب بازدیدهای بالا از قدرت بالایی برخودار است باقی میماند و میتواند در بهبود رتبه سایت شرکت در موتورهای جستجو تاثیر گذار باشد.
برای مدتی محتوای رپورتاژ آگهی به صورت متنهای دسته و پا شکسته و پر از ایراد توسط کارشناسان سئو سایت تولید میشد و روی سایتهای مختلف قرار میگرفت.
با شکل گیری بازاریابی محتوا در ایران و روشن شدن اهمیت محتوا و اثر گذاری آن برای صاحبان کسب و کارها و متخصصان سئو محتوای رپورتاژها از اهمیت بیشتری برخوردار شد و تلاش شد با بکارگیری کارشناسان تولید محتوا رپورتاژهای خلاقانه و جذاب که مخاطب را به مطالعه ترغیب میکند سیاستهای بازاریابی از طریق این محتواها محقق شود.
تولید محتوای رپورتاژ آگهی چه مزایایی دارد؟
تولید محتوای رپورتاژ آگهی دارای مزایای زیادی برای اغلب کسب و کارهااست، برخی از این کارکردها عبارت اند از:
معرفی کسب و کار شما به صورت همگانی
وقتی رپورتاژ کسب و کار در سایتهای مختلف منتشر میشود، به معرفی هرچه گسترده تر شما و خدماتتان کمک میکند، به ویژه اگر محتوای آگهی جذاب و اثر گذار باشد، در کوتاه مدت میتواند، سطح آگاهی عمومی از برندتان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو
با استفاده از قابلیت لینک دهی در رپورتاژ آگهیهای اینترنتی میتوان تعداد بازدیدهای سایت و به طبع آن رتبه را به میزان قابل توجهی ارتقا داد.
خزندههای گوگل به شدت از صفحاتی که در سایتهای دیگر لینک آنها گذاشته شده استقبال میکنند و رتبه آن صفحه و سایت مورد نظر را ارتقا میدهند.
تولید محتوای گزارش چه اصول و قواعدی دارد؟
تبلیغی ماندگار
یکی دیگر از مزایای تولید محتوای رپورتاژ آگهی دستیابی به لینک دائمی یک تبلیغ است که به صورت دائمی روی سایت مرجع باقی میماند و در نتایج جستجو محتوای مورد نظر شما را به جستجو کنندگان نمایش میدهد.
مراحل تولید محتوای رپورتاژ آگهی کدام است؟
برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی پیش از هرکاری لازم است، هدف از تولید و انتشار محتوا مشخص شود و سپس بر مبنای هدف مشخص شده ویژگیها و مزایای محصول به بهترین شکل ممکن معرفی شوند.
مخاطب با مطالعه رپورتاژ آگهی به هیج عنوان نباید به جنبه تبلیغاتی آن پی ببرد، یک کارشناس تولید محتوا باید به نحوی رپورتاژ بنویسد که مخاطب هنگام مطالعه احساس کند، مشغول مطالعه یک خبر معمولی است.
این روزها تبلیغات مستقیم به هیچ عنوان اثر گذار نیست و کارشناسان باید از تمام ابزارهای موجود نهایت استفاده را ببرند که به صورت غیر مستقیم کالا و خدمات مد نظر خود را معرفی کنند.
تولید محتوای رپورتاژ آگهی موثر چگونه ممکن است؟
همانطور که قبلا گفته شد، یکی از مهمترین اهداف تولید محتوای رپورتاژ آگهی دستیابی به ارتقای رتبه سایت است و برای تحقق این امر لازم است پیش از هر کاری کلیه اصول سئو در تولید محتوا جدی گرفته شود.
سپس باید تلاش کنید محتوای تولیدی از جذابیت بالایی برخوردار باشد و نویسنده با استفاده از روش های ابتکاری در ابتدا در مخاطب احساس نیاز ایجاد کند و در نهایت او را به خرید کالا و خدمات شما ترغیب کند.
در نهایت هم یک رپورتاژ آگهی خوب باید در رسانههای خبری مرتبط با کسب و کار شما به صورت حداکثری و در زمان مناسب منتشر شود تا موثر واقع شود.
تولید محتوای وبلاگ چیست و چطور به سئو سایت کمک می کند؟
تولید محتوای رپورتاژ آگهی توسط چه کسانی انجام می شود؟
بهترین شخصی که میتواند رپورتاژ آگهی کسب و کار شما را تولید کند کارشناس تولید محتوا و یا روزنامه نگاری است که ضمن آگاهی از اصول تولید محتوا و خبر نویسی با خدمات و محصولات شرکت شما به صورت کامل آشنا باشد.
تسلط بر اصول سئو از ویژگیهایی است که یک کارشناس تولید محتوا باید از آن برای نوشتن رپورتاژ استفاده کند.
کارکنان روابط عمومی شرکتها، کارکنان و مدیران فروش و یا متخصصان سئو گزینه مناسبی برای نگارش رپورتاژ آگهی نیستند و از عهده این کار به بهترین شکل بر نخواهند آمد .
میزان اثرگذاری تولید محتوای رپورتاژ آگهی چگونه سنجیده می شود؟
تعداد بازدیدهای رپورتاژ آگهی به همراه افزایش بازدید کنندگان و رتبه سایت میتواند معیار خوبی برای سنجش اثر گذاری رپورتاژ آگهی باشد.
در قدم بعد تولید محتوای رپورتاژ آگهی باید کیفیت سنجی شود و از رعایت اصول نگارش فارسی در آن اطمینان حاصل کرد.
رپورتاژ آگهیهای موفق به ارتقای رتبه سایت، افزایش بازدید و افزایش فروش منجر میشوند.
هنگامیکه اثر گذاری یک رپورتاژ مشخص شد میتوان از آن غالب برای تولید سایر رپورتاژ آگهیهای سایت هم استفاده کرد.
نتیجه گیری
تولید محتوای رپورتاژ با اهداف مختلفی مثل ارتقای رتبه سایت و فروش بیشتر صورت میگیرد.
رپورتاژ آگهی یک خبر تبلیغاتی است که مخاطب نباید به هیچ عنوان از ماهیت تبلیغاتی آن آگاه شود، بلکه باید به صورت غیر مستقیم مخاطب را به تهیه آن کالا و خدمات ترغیب کند.
من با سال ها تجربه در زمینه روزنامه نگاری و تولید محتوا سعی میکنم با کمک روشهای نوین تولید محتوای نوشتاری یک رپورتاژ آگهی جذاب واثربخش تولید کنم.
عالی بود. ممنون