۱۰ اصل تولید محتوا در اینستاگرام که به جذب مخاطب کمک می کند

تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر است، به همین دلیل تولید محتوا در اینستاگرام تا حد زیادی به تصاویری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

در کنار اهمیت تصاویر برای اینکه بتوانید در اینستاگرام موفق شوید و توجه مخاطب را به خود جلب کنید لازم است مخاطب این شبکه اجتماعی را بیشتر بشناسید و اهداف بازاریابی خود را بر مبنای تولید محتوای مورد پسند او تامین کنید.

در این مطلب سایتم به بررسی ۱۰ اصل مهم تولید محتوا در اینستاگرام اشاره می‌کنم.

چرا بازاریابی در شبکه های اجتماعی مهم است؟

شبکه‌های اجتماعی بخش مهمی از زندگی روزمره همه ما شده است و بسیاری از افراد ساعت‌های زیادی از عمر خود را به گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند.

بسیاری از مخاطبان و مشتریان ما در شبکه‌های اجتماعی به سر می‌برند و به همین دلیل حضور در شبکه‌های اجتماعی یکی از ملزومات بازاریابی در عصر جدید است.

درحال حاضر اینستاگرام یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که ایرانیان در آن حضور دارند.

به همین دلیل حضور موثر در اینستا برای بسیاری از کسب و کارها می‌تواند بسیار مهم است.

همه چیز در باره داستان سرایی سازمانی به عنوان راهکاری برای موفقیت کسب وکارها

آیا همه کسب و کارها باید در اینستاگرام فعال باشند؟

مخاطبان ایسنتاگرام بسیار گسترده و متنوع هستند به همین دلیل حضور بسیاری از کسب و کارها در این شبکه اجتماعی می‌تواند مفید باشد. البته که حضور با اهداف مختلفی اجرایی می‌شود.

برخی کسب و کارها در اینستاگرام می‌توانند درآمد زایی کننده و مستقیما به فروش کالا و خدمات خود بپردازند اما برخی کسب و کارها باید با استراتژی معرفی خود و افزایش آگاهی مخاطب از برندشان در این فضا حضور داشته باشند.

پیش از راه اندازی صفحه کسب و کار خود و تولید محتوا در ایسنتاگرام لازم است استراتژی مشخصی برای این حضور مشخص کنید و سپس برمبنای آن یک جدول محتوایی مناسب تهیه کنید و در بازار حاضر شوید.

کسب و کارهای B2B  که به شکل مستقیم با مشتری نهایی در ارتباط نیستند گاهی لازم است با دقت بیشتری وارد اینستاگرام شوند و اگر بررسی‌های آن‌ها حضور در این شبکه اجتماعی را موثر دانست وارد آن شوند در غیر این صورت حضور در تمام شبکه‌های اجتماعی آن هم بدون اینکه بازگشت مناسبی برای کسب و کار شما داشته باشد کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

۱۰ اصل کاربردی برای تولید محتوا در اینستاگرام

هر شبکه اجتماعی هویت خاص خود را دارد و با هدف خاصی راه اندازی شده اگر می‌خواهید در اینستا موفق باشید باید با این هدف همراه شوید.

هدف اینستاگرام تفریح، سرگرمی و انتشار محتواهای جذاب است. هنگام تولید محتوا در اینستاگرام باید اصل سرگرم و جذاب بودن را مورد توجه قرار دهید.

بسیاری کسب و کارها با انتشار محتواهای حرفه‌ای سخت و پیچیده که بیشتر مناسب لینکداین است، امیدوارند در اینستا مخاطب جذب کنند و متاسفانه با وجود تولید محتوای با کیفیت به نتایج دلخواه خود دست پیدا نمی‌کنند.

۱۰ اصلی که می‌تواند به تولید محتوای مناسب و اثر بخش در اینستا کمک کند را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

راهکار تولید محتوا در اینستاگرام

۱.اهمیت تصویر را به خاطر داشته باشید

اینستاگرام شبکه‌ای برای به اشتراک گذاری تصاویر است، بنابر این پیش از هر چیزی باید تصویر جذاب، باکیفیت و متناسب با مطلبی که قصد انتقال آن را دارید انتخاب کنید.

هر چقدر بتوانید مفاهیم مد نظر خود را به صورت بصری منتقل کنید شانس اینکه در اینستاگرام محبوب شوید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید افزایش پیدا می‌کند.

۲. توجه به پرسونای مخاطب

وقتی که در اینستاگرام حاضر می‌شوید باید هدف شما جذب تعداد مشخصی از مخاطب‌ها باشد کسانیکه توانایی مالی لازم را داشته باشند و  محصولات شما برای آن‌ها جذابیتی هم داشته باشد.

یک پرسونای مشخص از جامعه هدف خود ترسیم کنید و بر اساس نیازهای آن‌ها به تولید محتوا بپردازید.

۳. مصاحبه و پشت صحنه

مصاحبه با کارشناسان و متخصصان امر و پاسخگویی به سوال‌هایی که در ذهن مخاطب وجود دارد می‌تواند بسیار جذاب و اثر گذار باشد.

از پشت صحنه تهیه محصولات و خدمات خود فیلم کوتاه بسازید برای مخاطب جذاب است بنداند محصول یا خدمتی که از آن استفاده می‌کند، چطور تولید شده و به دست او رسیده است.

۴. نظر سنجی

یکی از امکانات خوبی که اینستا برای مخاطبان فراهم کرده امکان نظرسنجی در مورد موضوعات مختلف است.

شما با برگزاری نظر سنجی هم می‌توانید با خواست و نیاز مخاطب آشنا شوید و حتی کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید و هم مشارکت مخاطب در شبکه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید.

نظر سنجی‌های هوشمندانه که شرکت در آن برای مخاطب جذاب باشد می‌تواند یک راهکار خوب برای افزایش مخاطبان صفحه اینستاگرام شما باشد. نظر سنجی یکی از شاخته‌های تولید محتوا در اینستاگرام است.

هزینه تولید محتوا چطور تعیین می شود؟

۵. مسابقه

گفتیم سرگرمی یکی از ماهیت‌های انکار ناپذیر اینستاگرام است به همین ترتیب برگزاری مسابقه‌های جذاب با جایزه‌های وسوسه انگیز که بهتر است از میان محصولات و خدمات شما انتخاب شود، می‌تواند به جذب حداکثری مخاطب شما کمک کند.

حتی می‌توانید از مخاطب بخواهید تعداد بیشتری مخاطب را به صفحه شما دعوت کند و در ازای آن به او پاداش بدهید به این ترتیب با یک تیر چند نشان زده اید، هم مخاطب بیشتری جذب کرده اید و هم تعداد بیشتری با کسب و کارتان آشنا شده اند.

۶. استفاده از تمام قالب‌های تولید محتوا

برای تولید محتوا در اینستاگرام شما از ۴ قالب مختلف عکس، فیلم، متن و صوت می‌توانیداستفاده کنید.

اولین نکته این است که تلاش کنید محتوای اختصاصی برای خودتان تولید کنید و از انتشار محتواهای دیگران تا حد امکان پرهیز کنید.

همراهی چند عنصر در کنار یکدیگر می‌تواند به انتقال بهتر مفهوم شما کمک کند.

تنوع را فراموش نکنید و سعی کنید برای انتقال مفاهیم خود از تمامی امکانات به صورت مبتکرانه‌ای استفاده کنید.

اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

۷. کاربرد و ارزش محصولات خود را نشان دهید

سعی کنید با کمک ویدیوهای مناسب و تولید محتوای جذاب کاربرد و ارزش محصولات خود را به شکل جذاب و در قالب تولید محتوای مناسب تدوین کنید.

۸. داستان سرایی را جدی بگیرید

تولید محتوا در اینستاگرام با تکنیک داستان سرایی می‌تواند به جذب حداکثری مخاطب کمک کند.

همه ما داستان دوست داریم و از خواندن داستان‌های مربوط به کسب و کارها لذت می‌بریم درحالیکه از دیدن تبلیغات فراری هستیم.

۹. کمک گرفتن از تبلیغات و اینفلوئنسرها

کمک گرفتن از قدرت تبلیغات و اشخاصی که در اینستاگرام مشهور هستند، می‌تواند به بیشتر دیده شدن پست‌های شما کمک کند.

تاکید می‌کنم منظور از شهرت خوش‌نامی است. بسیاری افراد در اینستاگرام دنبال کننده‌های زیادی دارند اما خوش‌نام نیستند، تبلیغ دادن به آن‌ها می‌تواند به ضد تبلیغ تبدیل شده و موقعیت برندتان را تضعیف کند.

۱۰. بیوگرافی جذاب

سعی کنید بخش بیوگرافی اینستاگرام خود را به جذاب ترین شکل ممکن بنویسید و از عبارت‌هایی استفاده کنید که مخاطب بهتر بتواند با شما ارتباط برقرار کند.

نتیجه گیری تولید محتوا در اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی فراگیر در ایران از قابلیت بسیار بالایی برای معرفی کسب و کار شما برخوردار است.

تولید محتوا در اینستاگرام باید مبتنی بر شناخت ماهیت این شبکه اجتماعی و شناخت پرسونای مخاطبان شما صورت بگیرد.

قبل از ایجاد صفحه و تولید محتوا در اینستاگرام سعی کنید استراتژی و هدف خود از حضور در این شبکه اجتماعی را مشخص کنید. 

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

2 دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.