۶ روش وفادار سازی مشتری با تولید محتوا

وفادار سازی مشتری با تولید محتوا

وفادار سازی مشتریان در دنیای پر رقابت امروز کار خیلی سختی است یکی از روش‌هایی که در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته وفادار سازی مشتری با تولید محتوا است.

وفادارسازی مشتری با تولید محتوا به این مفهوم است که از طریق تولید محتوای با کیفیت و اثر گذار مشتریان ضمن اعتماد سازی در مخاطب ولی را به برند خودمان وفادار کنیم.

در این مقاله سایتم تلاش می کنم ۶ روش برای تحقق این هدف را با شما به اشتراک بگذارم.

وفادارسازی مشتری با تولید محتوا چگونه ممکن است؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که وفادار سازی مشتری یک بحث مدیریتی است و تولید محتوا بیشتر به بازاریابی مرتبط است و چطور می‌توان بین این دو مبحث کاملا تخصصی که خواستگاه متفاوتی دارند ارتباط برقرار کرد.

وفادارسازی مشتری با تولید محتوا دانشی است که از طریق بکار بردن اصول روانشناسی در تولید محتوا می‌کوشد ضمن پاسخ به نیازهای مشتری وی را به برند شما وفادار کند.برای تحقق این هدف راه‌های مختلفی وجود دارد در اینجا به ۶ روش مرسوم اشاره می‌کنیم.

ملاک های سفارش تولید محتوا کدام است و چطور محتوای با کیفیت را تشخیص دهم؟

۱. وفادارسازی مشتری با تولید محتوا از طریق شخصی سازی

شخصی سازی در تمام ارکان بازاریابی به مشتری حس خاص بودن را منتقل می‌کند و کمک می کند با برند ارتباط بهتری برقرار کرده و به شما وفادار شود.

ارائه محتوای پویا که دائما به روز می‌شود و مطابق نیازهای شخصی او به مشتری این حس را منتقل می‌کند که شما به شخص او فکر می‌کنید. لحن کلام محتوای تولیدی هم می‌تواند در حس تولید محتوای شخصی سازی شده تاثیرگذار باشد.

۲. وفادارسازی مشتری با تولید محتوا با روش داستان سرایی

تولید محتواهایی با روش داستان سرایی که قهرمان آن مشتری شماست کمک می‌کند با قهرمانان داستان ارتباط برقرار کند و با وی همزاد پنداری کند به این ترتیب جایگاه برند شما در ذهن او ارتقا یافته و به شما وفادار شود.

روش های وفادار سازی مشتری با تولید محتوا

۳. وفادار سازی مشتری با تولید محتوی با کمک اعتمادسازی

اعتماد مشتری ثروتی است که بر روی آن نمی‌توان قیمت گذاشت، هرگونه تولید محتوایی که بتواند حس اعتماد مشتری را برانگیزد قطعا در وفادار سازی او تاثیر شگرفی خواهد داشت.

وفادار سازی مشتری با تولید محتوا این روزها کار سختی است، چراکه بشر در احاطه محتوا قرار گرفته و حجم اطلاعاتی که روزانه دریافت می کند بسیار زیاد است اما با رعایت اصل صداقت و بی طرفی و حتی گاهی اعتراف به اشتباهات برند می‌تواند به شما کمک کند اعتماد مشتریان را به دست آورید و به وفاداری آن‌ها امیدوار باشید.

۴. وفادار سازی مشتری با تولید محتوا با دردسترس بودن

اینکه محتوایی که تولید می کنید از طریق کانال‌های مختلف ارتباطی و رسانه‌های مختلف در دسترس باشد خیلی مهم است.

تحقیقات نشان داده اگر مخاطب یک پیام را از رسانه‌های مختلف دریافت کند، ممکن است فرستنده پیام را فراموش کند اما پیام در ذهن او اثر گذار خواهد بود و باقی می ماند که در وفادار سازی او بسیار تاثیر گذار است.

مفهوم دیگر در دسترس بودن این است که به سوالات و عکس العمل‌های مشتری در قبال تولید محتوای خود واکنش نشان دهید و در دسترس باشید.

اگر زیر یک پست سوالی مطرح شد، نظری داده شد و حتی انتقادی کردند حتما به آن واکنش مناسب نشان دهید و نشان دهید که به نظرات مشتری در همه حال و به هرشکل احترام می‌گذارید. این کار یکی از راه‌های بسیار موثر وفادار سازی مشتری با تولید محتوا است.

تولید محتوای تخصصی ادعا یا حقیقت؟

۵. وفادار سازی مشتری با تولید محتوا از طریق برآوردن انتظارات مشتری

خیلی مهم است که هنگام تولید محتوا گرفتار بازی‌های خطرناک نشوید. تیتری که با متن محتوا منطبق نیست و فقط در راستای جذب کردن مخاطب نوشته شده یک خطای استراتژیک است که تصویر مخاطب از برند شما را مخدوش کرده و سبب از دست رفتن اعتماد و وفاداری مشتری می‌شود.

همیشه باید انتظارات معقول مشتری را در تولید محتوا برآورده سازید و تولید محتوای مفید و مورد نیاز مخاطب را در اولویت کارهای خود قرار دهید.

اهداف بازاریابی محتوایی و استراتژی های محتوا باید محقق شود اما نباید در این راستا به انتظارات مشتری بی‌توجهی کنید و محتوایی را تولید کنید که شعور مخاطب را نادیده بگیرد.

تولید محتوای مطابق با انتظار مشتری می‌تواند راهکاری برای موفقیت برند شما و وفاداری مشتریان باشد.

روش های وفادار سازی مشتری با تولید محتوا

۶. وفادار سازی مشتری با تولید محتوا با روش برانگیختن احساسات

وجه تمایز انسان با سایر موجودات برخورداری او از احساسات قوی است، بسیاری از اوقات ما بر مبنای احساساتمان به خرید کالا و خدمات مختلف اقدام می‌کنیم و نه نیازمان.

تولید محتوایی که بتواند احساسات مشتری را بر انگیزد می‌تواند به فروش بیشتر و حتی ایجاد حس وفادرای در مشتری منجر شود.

وفادار سازی مشتری با تولید محتوا می‌تواند بسیار ساده باشد فقط باید شناخت خود را از مشتری و تکنیک‌های تولید محتوا ارتقا دهید.

نتیجه گیری

وفادارسازی مشتری با تولید محتوا امری است که به رعایت اصول روانشناسی در تولید محتوا ارتباط نزدیک دارد.

با رعایت اصول روانشناسی در تولید محتوا می توانید اعتماد مشتری را بدست آورید و از وی یک مشتری وفادار بسازید.

در دنیای پر رقابت امروز که هزاران محصول مشابه و با کیفیت تقریبا یکسان تولید می‌شوند، تنها کسب و کارهایی موفق اند که بتوانند با کمک روش‌های جدید بازاریابی مثل تولید محتوا احساسات مخاطب را بر انگیزند و ذهن شکستن مرزهای فروشنده و مشتری به عنوان مشاور در کنار خریدار باشند، این امر به وفادار سازی مشتری منجر خواهد شد.

درباره نویسنده

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

افزودن دیدگاه

نوشته‌های تازه

آخرین دیدگاه‌ها

دسته‌ها

شهرزاد کیافر

بیش از ۱۰ ساله در زمینه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنم و در این وب سایت قصد دارم تجربیاتم را به عنوان داستان سرای کسب و کار شما با علاقه‌مندان به اشتراک بگذارم. از اینکه مطالب سایت من رو مطالعه می کنید متشکرم.

برقراری ارتباط با من

شما به راحتی می توانید با من در ارتباط باشید. کافیه از یکی از راه های زیر من را دنبال کنید.